Zresztą jednoznaczne sklasyfikowanie małego Seata jest tym trudniejsze, że projektanci otrzymali zadanie wpisania małego auta o rodzinnym charakterze w sportowy wizerunek marki Seat, co wymagało zaiste niemałej ekwilibrystyki. Efekty ich działań wymykają się jednoznacznej ocenie. Pod pewnymi względami Corodobę oceniać można bardzo dobrze, ale też nie ustrzeżono się wpadek. Z tyłu ciasnawo, za to bagażnik jest pojemny.Zbudowany na płycie podłogowej VW Polo Seat ma kabinę o przestronności typowej dla swej klasy. Z przodu jedzie się więc wygodnie, w czym spora też zasługa dobrze wyprofilowanych foteli. Z tyłu jest dużo ciaśniej - o wygodzie mogą mówić chyba tylko dzieci, bowiem dorosłym brakować będzie miejsca na nogi i nad głową. Możliwość przewozu trzech osób należy traktować z przymrużeniem oka, zresztą miał tego świadomość i producent, montując z tyłu pas biodrowy dla środkowego pasażera i tylko dwa zagłówki (trzeci, jeśli jest, ma symboliczną postać).Seat wydaje się być jednak dobrą propozycją dla rodziny 2+2. Będzie ona mogła bez problemu spakować się na urlop, jako że bagażnik ma 485 l pojemności, a do tego jest ustawny (małe nadkola). Problemy może tylko sprawiać niewielki otwór załadunkowy. Zaduży kufer płacimy nie najpiękniejszym wyglądem tylnej części auta, ale i tak jest ono znacznie ładniejsze od większości pobratymców. Nie ma mowy o doklejonym "plecaku" - sylwetka Cordoby jest zwarta i dynamiczna. Bagażnik utrudnia też nieco parkowanie tyłem, ale nie ma rady - trzeba się po prostu przyzwyczaić. Kabina wypada przeciętnie. Design deski odzwierciedla sportowe ambicje marki (ma głęboko osadzone, podświetlone na czerwono zegary), ale jakość materiałów i ich spasowanie są jedynie poprawne. To samo dotyczy tapicerki.Rodzinny silnik, sportowe zawieszenieSilnik 1.4/75 KM do familijnych wojaży w zupełności wystarczy, ale trudno mówić o szukaniu przyjemności z jazdy. Zmierzone w redakcyjnych testach przyspieszenie do 100 km/h (13,9 s) okazało się bliskie deklaracjom producenta, ale z pewnością rozczaruje szukających auta o sportowym zacięciu. Polecić im można jednostkę 1.4/101 KM lub jednego z mocniejszych turbodiesli. Nieporozumieniem wydaje się w tej sytuacji twarde zawieszenie. Wprawdzie świetnie zachowuje się podczas szybkiego pokonywania łuków, ale mało kto z tego skorzysta. Natomiast niewielkie nawet nierówności drogi są wyraźnie odczuwalne, co niepotrzebnie zmniejsza kofort jazdy. Pod względem trwałości układ jezdny sprawdza się na naszych dziurawych drogach zupełnie nieźle, ale łącznik stabilizatora i silentblocki wahaczy w kilkuletnim aucie mogą już wymagać wymiany. Poza tym trudno wskazać powtarzalne usterki Cordoby. Wiele aut cierpi wprawdzie na zaparowanie reflektorów przednich, ale na ogół znika ono krótko po włączeniu świateł. Usterki zespołu napędowego zdarzają się sporadycznie. Kupując auto "po przejściach", szczególną uwagę zwrócić trzeba na pompę elektrowspomagania. Umieszczono ją niezbyt szczęśliwie przed lewym przednim kołem, jest więc bardzo narażona na uszkodzenia. Naruszona podczas kolizji (uwaga na kostki połączeniowe!) szybko się psuje, a tania nie jest...Zdaniem fachowca- Cordobę mogę polecić z czystym sumieniem, bowiem przejechałem tym autem wiele kilometrów. Mam na koncie m.in. urlopowy wyjazd całą rodziną na południe Europy - nie było żadnych problemów ze spakowaniem bagaży. Jedyny minus tego modelu to zawieszenie, które okazuje się nieco zbyt twarde na naszych wyboistych drogach. Krystian Popczyńskikierownik serwisu w ASO Seat Auto-BarcelonaNASZ WERDYKTCordoba może być atrakcyjnym autem, w szczególności dla młodej rodziny. Przy stosunkowo niewielkich rozmiarach zewnętrznych i umiarkowanej cenie sprawdzi się nieźle jako samochód rodzinny, a jej wysoka niezawodność sprawia, że koszty serwisowania można bez trudu utrzymać na rozsądnym poziomie. Bardzo dobrze nadaje się do cenionego przez wielu młodych ludzi tuningu optycznego, bowiem odpowiednie akcesoria są łatwo dostępne i raczej niedrogie. Do szukania przyjemności z jazdy proponowalibyśmy jednak którąś z mocniejszych wersji silnikowych.
Seat Cordoba 1.4 - Trudna do sklasyfikowania
Producent chętnie powoływał się na oceny wskazujące, że Cordoba zajmuje miejsce gdzieś pomiędzy typowymi autami segmentu B a kompaktami. Trudno odmówić mu racji.