Logo
UżywaneToyota, model z górnej półki

Toyota, model z górnej półki

Autor Adam Jamiołkowski
Adam Jamiołkowski

Camry nie przyciąga wzroku nadmierną ilością chromowanych detali ani wykończeniem wnętrza szlachetnym drewnem. Przeciwnie - choć bez wątpienia zaprojektowana starannie i elegancko, ginie wśród innych pojazdów na ulicy.

Toyota, model z górnej półki
Zobacz galerię (2)
Auto Świat
Toyota, model z górnej półki

Przyzwyczajonym do europejskich aut wyższej klasy trudno będzie też zaakceptować kokpit, w którym królują szare tworzywa sztuczne i pluszowa tapicerka (skórę spotyka się znacznie rzadziej). To jednak na dobrą sprawę jedyne pretensje, jakie można mieć do tego auta.Pod każdym innym względem zasługuje ono na najwyższe oceny. Ma wnętrze przestronne dla pięciu osób i duży bagażnik. Deska rozdzielcza jest czytelna i ergonomiczna. Silnik zapewnia znakomitą dynamikę, nie paląc przy tym dużo jak na rozmiary pojazdu. Ogólny komfort jazdy pozwala na odbywanie długich podróży bez uczucia znużenia. I co najważniejsze, egzemplarz o sprawdzonej przeszłości (lub zbadany w ASO) rokuje duże szanse na długą, bezproblemową eksploatację, nawet jeśli ma spory przebieg. Pod względem niezawodności Camry należy bowiem do ścisłej czołówki. Stację obsługi odwiedza na ogół jedynie w celu wykonania przeglądów (co 15 tys. km) bądź napraw wynikających ze zużycia eksploatacyjnego części i podzespołów. Inne awarie są zwykle konsekwencją niewłaściwego stylu jazdy lub braku dbałości o samochód. W przednim zawieszeniu najszybciej wybijają się zazwyczaj gumy stabilizatora, w tylnym dochodzi do zużycia drążków. Mechanicy powinni wychwycić to bez trudu podczas przeglądów. Na silnikach przebiegi przekraczające 300 tys. km nie robią większego wrażenia, choć z czasem zaczynają pojawiać się wycieki oleju. Można im zapobiec, weryfikując stan uszczelnień przy okazji wymiany paska rozrządu (co 105 tys. km lub po 5 latach). Jedyną powtarzającą się usterką jest zanieczyszczenie zaworu w układzie recyrkulacji spalin (objawia się m.in. niewłaściwą pracą na biegu jałowym). Kupując Camry, należy starannie sprawdzić prawidłowość pracy skrzyni automatycznej. Nie dlatego, by była ona awaryjna, ale z tego powodu, że ewentualna naprawa uszkodzeń spowodowanych zbyt pseudosportową jazdą będzie bardzo droga (nawet pow. 10 tys. złotych). Ewentualna instalacja gazowa musi być starannie zabezpieczona przed cofnięciem się płomienia. W przeciwnym wypadku bardzo narażony na uszkodzenie będzie łopatkowy przepływomierz powietrza. Generalnie Camry może jeździć na gazie bez problemów, ale na rodzaju i wykonaniu instalacji nie wolno oszczędzać.

Autor Adam Jamiołkowski
Adam Jamiołkowski
Powiązane tematy: