Jak przyznaje Piotr Skrzywan, szef centrum, są to dopiero początki i na razie oferowane są przede wszystkim pojazdy użytkowe - busy, samochody dostawcze i ciężarowe. Są to egzemplarze po leasingu, odkupione od klientów oraz importowane w ramach koncernu. Auta pochodzące z krajów europejskich z reguły są sprowadzane zbiorowo, co pozwala polskiemu odbiorcy na otrzymywanie rabatów. Umożliwia to zaoferowanie klientowi konkurencyjnej ceny, co nie zawsze jest możliwe w przypadku zamówień indywidualnych. Centrum ma stały kontakt z dilerami z Europy Zachodniej i jest w stanie znaleźć poszukiwany przez nabywcę każdy pojazd (osobowy i dostawczy), jeśli tylko jest on dostępny w autoryzowanej sieci sprzedaży w Europie. Jeśli zaś chodzi o cenę, to ze względu na cło, podatek i cenę w kraju zakupu, ostateczna kwota niekoniecznie musi być konkurencyjna na polskim rynku. Na razie oferta samochodów używanych składa się z kilkudziesięciu pojazdów stojących na placu w Warszawie, ale każdy diler w kraju dysponuje aktualną listą aut oferowanych przez centrum. Wszędzie oferowane są one po tej samej cenie. Zaletą samochodów jest gwarancja pochodzenia. W przyszłości będzie też można podpisać indywidualnie przygotowaną umowę serwisową: 3- lub 6-miesięczną. Wszystkie auta oferowane przez centrum mogą być kredytowane lub leasingowane przez DaimlerChrysler Leasing Services Sp. z o.o. lub DaimlerChrysler Bank Polska SA. Jeżeli chodzi o przyjmowanie używanych aut w rozliczeniu za nowe, to istnieje taka możliwość, ale wszystkie przypadki rozpatrywane są indywidualnie. Na razie firma nastawia się przede wszystkim na dużych odbiorców.Jak podkreśla Piotr Skrzywan, oferta centrum uzupełnia lukę, która czasem występuje na rynku samochodów nowych. Dilerzy DaimlerChrysler mogą zaproponować klientowi młode auto używane gotowe do natychmiastowego odbioru w przypadku, gdy na nowe trzeba czekać. Maciej Brzeziński
Używane gwiazdy
Coraz więcej koncernów działających na polskim rynku motoryzacyjnym dochodzi do przekonania, że aby sprzedać nowy samochód, trzeba pomóc klientowi pozbyć się starego. Do grona firm, które tworzą system obrotu pojazdami używanymi, dołączył DaimlerChrysler otwierając w Warszawie Centrum Sprzedaży Samochodów Używanych Mercedes-Benz.