Tak musiało się stać, żeby mogło powstać proste w obsłudze i użyteczne na co dzień auto. Najczęściej pod maską spotkamy silniki benzynowe 1.6/102 KM lub 2.0/115 KM. Mają one prostą konstrukcję (8-zaworowa głowica, OHC) i rzadko ulegają awariom, zalecane jest jednak dość częste kontrolowanie paska rozrządu i jego wymiana co 90 tys. km. Trudno również powiedzieć, że napędzany nimi Beetle jest nadzwyczaj dynamiczny, bo tak nie jest. Średnie spalanie 1.6 wynosi około 8-9 l/100 km, 2.0 pali zwykle o nieco ponad litr więcej.
Volkswagen New Beetle - Lans w zasięgu ręki
Samochód do miejskiego lansu zazwyczaj jest drogi i często bywa kłopotliwy. Tymczasem na rynku znaleźć można interesujący pojazd, za którym będą oglądać się przechodnie, a w dodatku nie zrujnuje naszego portfela. Ceny New Beetle’a zaczynają się już od ok. 15 tys. zł. Za najstarsze Mini powstałe pod rządami BMW zapłacimy co najmniej o 10 tys. zł więcej. Nowy "garbus" ma także przewagę nad wspomnianym pojazdem – korzysta z podzespołów dość udanego i popularnego Golfa IV. Choć od 11 lat New Beetle produkowany jest w Meksyku, praktyka pokazuje, że nie ma to negatywnego wpływu na jego jakość.W "nowym chrabąszczu" silnik znajduje się z przodu – nie jest to jednak chłodzony powietrzem bokser. Napędzane są przednie koła, nie licząc rzadko spotykanej, powstałej w 250 egzemplarzach wersji RSi 4x4 o mocy 224 KM.