W połowie lat 80. Volkswagen miał już duże doświadczenie w produkcjiprzednionapędowych aut klasy średniej. Pierwsze Passaty opuściły fabrykęw 1973 roku i od samego początku nieustannie były modernizowane
Volkswagen Passat II 1.6 kombi - Na wieczną podróż
W 1980 roku zaprezentowano drugie pokolenie, które przetrwało 8 lat. Ważniejsze modernizacje obejmujące m.in. wprowadzenie hydraulicznej regulacji zaworów przeprowadzono na początku 1985 r.Wnętrze kombi jest rozrzutnie przestronne, zarówno w przedniej jak i w tylnej części nadwozia. Do dyspozycji jest ustawny, 500-litrowy bagażnik, z możliwością łatwego, ponad 3-krotnego powiększenia jego objętościPo złożeniu siedzeń podłoga przedziału bagażowego pozostaje idealnie płaska.Tylko to, co konieczne Deski rozdzielcze różnych wersji różnią się między sobą nieznacznie. Wszystkie są tak samo funkcjonalne i tak samo ubogie.
Obrotomierz to rzadkość, która wymagała dopłaty (jego miejsce zajmuje zegar). Jest to co niezbędne - światła awaryjne, ogrzewanie tylnej szyby, wskaźnik poziomu paliwa i temperatury - i nic więcej.
Rozczarowanie wywołane ubogim wyposażeniem mija po zajęciu miejsca za kierownicą. Mimo iż pozbawiona jest ona regulacji, łatwo jest zająć wygodną pozycję. Jazda nie męczy, jest nawet przyjemna, mimo niewielkiej mocy silnika 1.6.
Auto dostojnie i cicho przetacza się po nierównościach. Nawet w autach które przebyły znaczną ilość kilometrów skrzypień jest niezwykle mało. Kierowca ma prawo zapomnieć, że jego auto - w najlepszym wypadku - ma 13 lat. Passat II jest autem z ery oszczędzania. Większość pojazdów wyposażono w skrzynię 4-biegową.Do wyboruTajemnicą kondycji Passatów jest nie tylko ich legendarna trwałość, ale także tani i łatwo dostępny serwis. Sklepy oferujące części do VW często proponują zamienniki różnych producentów.
Elementy sprzedawane przez ASO, choć nie szokują ceną, są najczęściej dużo, nawet kilkakrotnie droższe. Zadbane auto prędzej znudzi się niż zniszczeje. Silnik 1.6 nie wykazuje zużycia po 100 tysiącach kilometrów.
Dwieście tysięcy, i też nic. Po drodze do trzystu konieczny jest mały "remont". Wymienić trzeba popychacze zaworowe. Jest ich 8, po 35 złotych za sztukę - wraz z ceną za usługę naprawa kosztuje ok. 500 złotych.
Jeśli silnik spala olej, należy wymienić uszczelniacze zaworów. Uciążliwych problemów przysporzyć może gaźnik. Jest skomplikowany i co jakiś czas wymaga kosztownej ingerencji specjalisty.
Jego usterki objawiają się najczęściej zwiększeniem zużycia paliwa, które (w mieście) i tak trudno ograniczyć do 10 litrów na "setkę". Czasem nieprawidłowo pracuje automatyczne urządzenie rozruchowe. Korozja atakuje wybiórczoZ reguły zaczyna od tylnej klapy i krawędzi tylnych błotników, długo nie dotykając pozostałych elementów nadwozia.Pozostaje kwestia ceny. Właściciele zadbanych egzemplarzy często żądają równowartości znacznie młodszego auta innej marki.
Kilka tysięcy złotych za dobrze utrzymanego Passata warto zapłacić. Wybierając wersję silnikową można pomyśleć o szybkim i dość oszczędnym 1.8. Jednostki 5-cylindrowe (2.0 i 2.2) są bardziej kłopotliwe w obsłudze. Lepiej omijać też hałaśliwe diesle.
Galeria zdjęć
1/2 Volkswagen Passat II 1.6 kombi - Na wieczną podróż
1/2
Żródło: Auto Świat
Volkswagen Passat II 1.6 kombi - Na wieczną podróż
2/2 Volkswagen Passat II 1.6 kombi - Na wieczną podróż
2/2
Żródło: Auto Świat
Volkswagen Passat II 1.6 kombi - Na wieczną podróż
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.