Pozwala ono na przewóz aż 7 osób z niewielkim bagażem. Gdy jedzie tylko 5 i można wyjąć trzeci rząd foteli, pojemność bagażnika rośnie do imponujących 852 l. Kiedy zaś w pojeździe pozostawi się tylko fotele przednie, otrzymamy furgonetkę o przestrzeni ładunkowej przekraczającej 2,5 m sześc.Naprawdę dobre osiągi zapewniają autu tylko mocne silniki benzynowe. Jednak wybór modelu TDI, nawet najsłabszego, 90-konnego, wcale nie jest złym posunięciem. W tej wersji auto nawet przy ostrej jeździe nie spala więcej jak 8 l/100 km, a oszczędni uzyskają wynik o ponad litr mniejszy, co wobec możliwości przewozowych pojazdu jest wynikiem bardzo dobrym. I co ważne - subiektywne odczucia podczas prowadzenia Sharana są lepsze, niż można by oczekiwać na podstawie danych katalogowych. Zapewne dlatego, że motor osiąga maksimum momentu obrotowego już przy 1900 obr./min. Choć spala niewiele, to nie będzie taniW codziennej eksploatacji denerwujący okazuje się brak udogodnień, które pojawiły się w późniejszych pojazdach tego rodzaju. Na przykład montaż wyjętych z auta foteli wymaga siły i dużej precyzji. Schowków w kabinie pasażerskiej jestmniej, niż by się chciało. Najbardziej dokucza jednak spora usterkowość samochodu.Częstych napraw wymagają zbyt delikatne zawieszenie i układ kierowniczy. Awaryjny jest osprzęt silnika. Do tego dochodzi mnóstwo irytujących niedoskonałości w rodzaju łuszczących się tworzyw. Zdecydowanie mniej problemów sprawiają auta produkowane od lata 1998 roku, wcześniejszych raczej nie polecamy.
Volkswagen Sharan 1.9 TDI - Więcej niż rodzinny
Koncepcja auta zaprojektowanego przed ponad 10 laty do dziś wydaje się atrakcyjna. Jego największy atut to przestronne i funkcjonalne nadwozie.