Natomiast jeśli chodzi o jej następcę, do tej pory niemal w ogóle nie słychać o awariach - trudno przecież uznać za problemy kilka zgłoszeń o strajkujących immobiliserach czy nie zwijające rolki pasów bezpieczeństwa. Trzeba tu tylko delikatnie obchodzić się ze schowkiem w desce rozdzielczej - klapka zatrzasku łatwo się wyłamuje. O ile w aucie tym znajdziemy wystarczająco dużo miejsca dla czterech osób, o tyle o bagażniku trudno już mówić: 206 l to po prostu większy schowek. Lepszym rozwiązaniem jest mniejsza jednostka napędowa: 55 KM wystarczy w zupełności. Ten wariant oszczędniej wykonuje swe zadania (5,8 l/100 km) i pracuje spokojniej niż 75-konna jednostka 1.3, a osiągi zapewnia wcale nie gorsze.
Zaokrąglona lepsza
Jeśli ktoś się interesuje Nissanem Micrą, powinien trzymać się zaoblonego modelu wprowadzonego do sprzedaży w roku 1993. Starsza, kanciasta generacja jest pojazdem, w którym obok dużych problemów z uszczelkami pod głowicą, pompami paliwowymi i układem zapłonowym coraz częściej dochodzą kłopoty z uszkodzonymi skrzyniami biegów.