Logo
Volkswagen Tiguan - zestawienie zalet w liczbach

Volkswagen Tiguan - zestawienie zalet w liczbach

Pierwsza generacja Volkswagena Tiguana była dużym hitem sprzedaży. W ciągu 9 lat model znalazł 2,8 miliona nabywców oraz funkcjonował w sumie na 170 rynkach świata. Niemcy nie chcieli popsuć tak pięknej historii. W związku z tym wyposażyli nowe auto w nowoczesną stylizację i zaawansowaną technikę, a my zebraliśmy całą serię ciekawych statystyk. Dzisiaj bliżej przyjrzymy się SUV-owi z Wolfsburga.

Volkswagen Tiguan 2016
Zobacz galerię (4)
Onet
Volkswagen Tiguan 2016

Rozmiar naprawdę ma znaczenie!

Podstawą do zbudowania drugiej generacji Volkswagena Tiguana stała się płyta podłogowa MQB. Zastosowanie nowego dzieła niemieckich inżynierów pozwoliło na zdecydowane powiększenie auta. SUV jest o 60 mm dłuższy i 30 mm szerszy. W tym samym czasie rozstaw osi auta wzrósł aż o 77 mm. Ostatni z czynników ma szczególnie kluczowe znaczenie. To on bowiem wprost wpływa się na przestronność kabiny. Wnętrze nowego Tiguana jest aż o 26 mm dłuższe, jednocześnie pasażerowie tylnej kanapy mogą się cieszyć o 29 mm większą ilością miejsca na kolana.

Lekki, czyli bardziej opływowy

Volkswagen Tiguan został wysłany na restrykcyjną dietę. W efekcie auto w stosunku do poprzednika zrzuciło 53 kilogramy. Aż 13 kilogramów udało się inżynierom zredukować już podczas budowania nadwozia dzięki zastosowaniu stali o wysokiej wytrzymałości. Dodatkowo o 20 procent spadła waga foteli. Tak dużą różnicę udało się wygenerować za sprawą zastosowania nowego wypełnienia siedzisk. Warto dodać, że redukcję masy udało uzyskać się przy sporym zwiększeniu rozmiarów i wzbogaceniu wyposażenia seryjnego o wiele elementów.

Volkswagen Tiguan 2016
Volkswagen Tiguan 2016Żródło: Onet

Podczas dbania o lekkość Tiguana pracownicy Volkswagena oczywiście nie zapomnieli o koniecznej dla auta uterenowionego sztywności karoserii. Ta poprawiła się o 7 procent i wynosi 28000 Nm/stopień dla modelu bez panoramicznego dachu i 25000 Nm/stopień dla auta z panoramicznym dachem.

W czasie, w którym inżynierowie odchudzali nowego Tiguana, projektanci zajmowali się właściwościami aerodynamicznymi karoserii. Pierwsza generacja Volkswagena miała współczynnik oporu powietrza na poziomie 0,37. Druga odsłona poprawiła wynik o 13 procent i osiąga Cd na poziomie 0,32.

Liczby w służbie mocy - silniki nowego Tiguana

Paleta nowego Volkswagena Tiguana składa się z ośmiu jednostek napędowych. Cztery to benzyniaki i cztery to diesle - z czego jeden ma aż dwie turbosprężarki. W sumie silniki te produkują 1370 koni mechanicznych - przy czym wybór jednostkowy daje możliwość korzystania z mocy od 115 do 240 koni. Inżynierowie postarali się, aby motory spod maski nowego SUV-a oferowały lepsze osiągi i niższe spalanie. Ich starania poszły także w kierunku układu przeniesienia napędu. Połowa motorów jest standardowo konfigurowana z systemem 4MOTION Active Control.

50 mm w 22 milisekundy - bezpieczeństwo to podstawa!

Nowy Tiguan jest pierwszym w historii Volkswagenem, który został wyposażony w tzw. aktywną pokrywę silnika. Za sprawą ładunku pirotechnicznego maska podczas zderzenia z pieszym czy rowerzystą unosi się o 50 mm w czasie zaledwie 22 milisekund. W ten sposób amortyzowana jest siła uderzenia oraz minimalizowane są ewentualne urazy u poszkodowanego. Człowiek zatrzymuje się wyłącznie na masce, nie uderza o umieszczone zaraz pod nią elementy silnika. Przy czym do takich wypadków będzie dochodziło niezwykle rzadko. Tiguan jest seryjnei wyposażony w system Front Assist, który w przypadku zagapienia się kierowcy zainicjuje samoczynnie hamowanie aby uniknąć kolizji. W Tiguanie Front Assist rozpoznaje również pieszych i rowerzystów.

Multimedialnie i nowocześnie

W kabinie nowego Volkswagena Tiguana kierowca odnajdzie aż trzy wyświetlacze. Pierwszy o rozmiarze 12,3 cala jest zastosowany zamiast zegarów, drugi o wielkości nawet 8 cali zajmuje honorowe miejsce na konsoli centralnej, a trzeci opierający się o technologię projekcyjną wysuwa się zaraz przed oczami kierowcy i przednią szybą. Trójka idealnie pasuje też do układu klimatyzacji. Zaawansowany system nie tylko korzysta z filtra wyłapującego alergeny i wszelkiego rodzaju zanieczyszczenia z powietrza, ale też trzech stref. Inną temperaturę może ustawić sobie kierowca, inną siedzący obok niego pasażer i inną osoby jadące na tylnej kanapie.

Volkswagen Tiguan 2016
Volkswagen Tiguan 2016Żródło: Onet

Oczywiście na zestawieniu trójek nowoczesność się nie kończy. Nowy Volkswagen Tiguan aktywnym tempomatem obsługuje jazdę z prędkością nawet 160 km/h, a dodatkowo został wyposażony w pełni LEDowe reflektory, które generują dużo więcej światła. Dzięki Dynamic Light Assist (w wersji highline oferowany w cenie auta) można jeździć cąly czas z włączonymi drogowymi światłami, co poprawia komfort i bezpieczeństwo nocnych podróży. Wiącka światła przysłaniana jest tylko w miejscach, w których mogłaby oślepić innych uczestników ruchu.

50, 14 i 10 - liczby liczą się też we wnętrzu

Volkswagen jest znany z wszechstronnej regulacji foteli umieszczonych w pierwszym rzędzie. Tiguan jest jednak prawdziwym rekordzistą w tej kwestii. Siedzisko kierowcy i pasażera można ustawić w zgodzie z aż 14 parametrami! Co z nagłośnieniem? W przypadku wyboru systemu DYNAUDIO Excite Surround uszy osób podróżujących cieszyć będzie aż 10 głośników. Wszystkie połączone w jedną orkiestrę są w stanie stworzyć koncert na 400 watów.

Nowy Tiguan oferuje przestrzeń dla pasażerów - o tym wspomnieliśmy już wcześniej. Teraz warto dodać, że w niewiele mniej komfortowych warunkach jeździć będą i bagaże. W ustawieniu standardowym kufer Volkswagena liczy 520 litrów. To o 50 litrów więcej niż u poprzednika. Po przesunięciu tylnej kanapy o 180 mm, pojemność przestrzeni załadunkowej rośnie do 615 litrów. A to oznacza, że Tiguan pierwszej generacji był w stanie zabrać na pokład aż o 145 litrów mniej. Tylne fotele moają także seryjną regulację pochylenia oparcia.