Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Volvo C30

Volvo C30

Volvo C30

Volvo C30 to kompaktowy samochód osobowy produkowany przez szwedzkie przedsiębiorstwo motoryzacyjne. Auto zaprezentowano na początku 2006 roku, jako produkcyjną wersję prototypu SCC. C30-tka miała być następcą dla awangardowego modelu 480 z lat 90.

Volvo C30 bazowało konstrukcyjnie na płycie podłogowej zaprojektowanej we współpracy z Fordem i Mazdą. Sylwetka auta mocno nawiązywała do poprzednika – spiczasty i pochylony przód nadawał pojazdowi dynamicznego wyglądu, natomiast szerokie tylne błotniki sprawiały wrażenie muskularnych. Klapa bagażnika z kolei była całkowicie przeszklona. Skoro o bagażniku mowa, to był on raczej skromny – jego pojemność wynosiła zaledwie 278 litrów. Wnętrze nie rozpieszczało przestronnością – z tyłu zamiast kanapy zamontowano 2 fotele, co czyniło C30-tkę autem 4-osobowym.

Volvo C30 miał wbudowany system chroniący przed skutkami bocznych zderzeń SIPS (system zakładał równomierny rozkład siły uderzenia na cały szkielet auta). Dodatkowo przednią część pojazdu wykonano z 3 rodzajów stali, co miało dodatkowo wpłynąć korzystnie na rozkład siły uderzenia. Dzięki tym innowacjom, C30 otrzymało 5 gwiazdek w testach zderzeniowych EuroNCAP. W 2010 roku przewidziano facelifting – modernizacji uległ grill, reflektory oraz oba zderzaki. Dodatkowo zmiany wprowadzono także w gamie jednostek napędowych.

Przed liftingiem do wyboru były benzyniaki R4 (1.6 100 KM, 1.8 125 KM oraz 2.0 145 KM) oraz R5 (2.4 170 KM oraz 2.5 Turbo 220 KM), a także silniki wysokoprężne R4 (1.6 109 KM, 2.0 136 KM) oraz R5 (2.4 180 KM). Po liftingu, w przypadku benzyniaków zaszły następujące zmiany: jednostki 1.6, 1.8 i 2.4 zniknęły z oferty, natomiast silnik 2.5 Turbo zyskał już w 2008 roku dodatkowe 10 KM. Jeśli chodzi o diesle, najmniejsza jednostka zyskała dodatkowe 5 KM, 2-litrowe R4 został zastąpione przez R5 o tej samej pojemności, dzięki czemu moc wzrosła do 150 KM, natomiast 2.4-litrowy silnik zmniejszono do 2 litrów i 177 KM.

Moc kierowana była na przednie koła za pośrednictwem 5- lub 6-biegowej skrzyni manualnej, 6-stopniowej skrzyni półautomatycznej bądź 5-stopniowej przekładni manualnej. W 2013 roku zakończono produkcję Volvo C30 z uwagi na zbyt niskie zainteresowanie modelem. Spowodowane to było za wysoką ceną oraz nieco zbyt odważną stylistyką. Za (duchowego) następcę C30 uważa się Volvo V40 z 2012 roku, które sylwetką nawiązuje do niego.

Volvo C30 - generacje

Volvo C30 (2006&nbsp-&nbsp2013)

Volvo C30 (2006 - 2013)

Volvo C30 - powiązane artykuły

Silniki Volvo - który warto wybrać, szukając używanego auta

Silniki Volvo - który warto wybrać, szukając używanego auta

Volvo potrafi budować nie tylko bezpieczne samochody, lecz także bardzo solidne silniki. W naszym zestawieniu prezentujemy te, które są szczególnie godne polecenia pod względem trwałości i kosztów eksploatacji.

Używane auto za 20 000 zł z silnikiem benzynowym - co warto kupić? TOP 10

Używane auto za 20 000 zł z silnikiem benzynowym - co warto kupić? TOP 10

Zakup rasowego hot hatcha, czy też mocnego coupé, jest kosztowny, a do tego trudny. Można jednak, nie rezygnując ze stylu, kupić kompakt 3d z trwałym benzyniakiem. Przedstawiamy udane auta o mocy od 123 do 150 KM.

Volvo w chińskich rękach. Czy przejęcie przyniosło sukces czy porażkę?

Volvo w chińskich rękach. Czy przejęcie przyniosło sukces czy porażkę?

W 2010 r. Volvo zostało pierwszym dużym europejskim producentem samochodów przejętym przez chiński koncern. Wówczas analitycy łamali sobie głowy, jak to się skończy. Rozkwitem szwedzkiej firmy po słabej pierwszej dekadzie XXI w.? A może upadkiem? Dziś znamy odpowiedź.

Używany hot hatch za 30 tys. zł - który będzie lepszym wyborem?

Używany hot hatch za 30 tys. zł - który będzie lepszym wyborem?

Jednym z podstawowych kryteriów wyboru mocnego kompaktowego hatchbacka są jego osiągi. Dodatkowo sprawdziliśmy, jak jest z trwałością używanych modeli o mocy od 200 KM wzwyż z napędem na jedną oś.

Czy warto kupić tanie auto z Anglii?

Czy warto kupić tanie auto z Anglii?

Możliwość rejestrowania samochodu z kierownicą po prawej stronie pojawiła się w polskim prawie stosunkowo niedawno, bo niecałe cztery lata temu. Od tego czasu wyraźnie przybywa aut tego typu.

Używane auto za 15 tys. zł - TOP 10

Używane auto za 15 tys. zł - TOP 10

Mają troje drzwi i atrakcyjny wygląd, a do tego są popularnymi samochodami ze znaną i zwykle tanią w naprawach techniką. Oto 10 ciekawych kompaktów, które warto kupić za ok. 15 tys. zł

Volvo C30: indywidualista z kilkoma niedociągnięciami

Volvo C30: indywidualista z kilkoma niedociągnięciami

Volvo C30 to bardzo oryginlny kompakt. Trwałość niektórych wersji jest dobra, szkoda, że koszty serwisu w ASO czasami przyprawiają o zawrót głowy

15 najlepszych samochodów za 40 tys. zł

15 najlepszych samochodów za 40 tys. zł

Oferta aut używanych w cenie ok. 40 tys. zł może wywołać zawrót głowy. Znajdziecie tu atrakcyjne auta klasy średniej, pożądane kompaktowe SUV-y, pojazdy sportowe i limuzyny. Zobaczcie, co polecamy za taką kwotę.

Używane Volvo C30 - oryginalny kompakt ze Szwecji

Używane Volvo C30 - oryginalny kompakt ze Szwecji

Stylowy, oryginalny, najczęściej występuje z dieslem. Kompaktowy „szwed” ma wiele zalet i udane silniki Diesla

Redakcja poleca
Kompakty premium za około 30 000 zł – który wybrać?

Kompakty premium za około 30 000 zł – który wybrać?

Gdy były nowe, kosztowały dużo pieniędzy. Na rynku wtórnym ich ceny są bardziej ucywilizowane. Oto cztery kompakty klasy premium z dwulitrowymi dieslami. Do wydania – ok. 30 000 zł. Sprawdzamy który model warto wybrać - Audi A3, BMW serii 1, Lancię Deltę a może Volvo C30?

Volvo C30

Volvo C30

Volvo C30 - przy nim Golf, Astra czy Focus wyglądają bardzo skromnie. Zbliżona do coupé dynamiczna linia nadwozia robi świetne wrażenie.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test