Auto Świat VW CrossBlue: super suv

VW CrossBlue: super suv

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Volkswagen pokazał w USA koncepcyjny model, który ma być największy i najbardziej komfortowy w gamie. Nowy SUV wyposażony został w dwa silniki elektryczne oraz spalinowy TDI. Ma podbić serca nie tylko Amerykanów

Nowy Volkswagen CrossBlue dla USA
Zobacz galerię (5)
Auto Świat
Nowy Volkswagen CrossBlue dla USA

Nowy Volkswagen CrossBlue zaprojektowany został przez niemieckich inżynierów tak, aby odpowiadał amerykańskim gustom. Według zapowiedzi nowy SUV ma się wyróżniać spośród modeli marki Volkswagen ciekawym designem.

Pięciometrowa limuzyna, w zależności od wersji, może mieć sześć lub siedem wygodnych foteli. W środku znajdziemy ekskluzywne wykończenie z ciemnego, bejcowanego drewna bananowca, skóry w kolorze Marble Grey i aluminium. Rozrywkę audio/wideo (oczywiście online) zapewnią zamontowane w zagłówkach pierwszego rzędu foteli mobilne iPady mini i system nagłośnienia Fender.

Gdy tylko kierowca włączy zapłon, wysuną się okrągłe elementy obsługowe świateł, klimatyzacji i napędu na wszystkie koła. Komputer pokładowy można indywidualnie zaprogramować.Wygodę podróżowania ma zapewnić sześć indywidualnych foteli z podłokietnikami. Przestrzeń bagażowa wynosi 335 l, a po złożeniu oparć trzeciego rzędu wzrasta do 812 l.

Koncepcyjny CrossBlue zbudowany został na nowej, modułowej platformie podłogowej (MQB). Wszystkie nowe modele, korzystające z tego rozwiązania, są tak projektowane, aby obok klasycznych rodzajów napędu (silniki benzynowe lub wysokoprężne) możliwe było również zbudowanie wersji z napędem na gaz ziemny, hybrydowej lub elektrycznej.

Nowa hybryda Volkswagena do napędu kół przedniej i tylnej osi wykorzystuje 4-cylindrowego diesla TDI i dwa silniki elektryczne oraz 6-biegowy „automat” DSG. Trzy silniki generują łącznie 306 KM i 700 Nm, co zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,5 s. Prędkość maksymalna wynosi 204 km/h. Jeżeli za napęd odpowiada tylko silnik TDI CrossBlue jest napędzany na przednią oś. Napęd tylnej osi włączyć można przyciskiem trybu Offroad lub aktywuje się on automatycznie w czasie sportowej jazdy. Energia do napędu tylnej osi przekazywana jest „by wire” a nie mechanicznie, co określane jest „elektrycznym wałem Kardana”.

Nowoczesna technologia w CrossBlue ma wiele zastosowań funkcjonalnych oraz wpływa na dynamikę i oszczędność paliwa. Po stronie kierowcy wbudowane są dwa gniazda. Pierwsze służy do ładowania baterii, do drugiego mogą być podłączone (na przykład na kempingu) urządzenia elektryczne, takie jak lodówka czy oświetlenie. W czasie jazdy baterie można ładować automatycznie lub celowo, po wciśnięciu odpowiedniego guzika. Korzystając tylko ze zgromadzonej energii elektrycznej CrossBlue staje się bezemisyjny.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków