W tym roku ponownie zobaczyliśmy stoiska marek niebecnych w poprzedniej edycji. Dotyczy to szczególnie BMW, które właśnie zaprezentowało premierowo najnowszą generację BMW serii 5 Touring. Swoje stoiska miały tutaj wszystkie liczące się na rynku niemieckim marki, chociaż tym razem zabrakło m.in. Fiata, Daihatsu, Nissana, Mitsubishi i Seata.
Nie było w tym roku ekspozycji czołowych niemieckich firm tuningowych. Ze względu na mniejsze zainteresowanie zrezygnowano również z polskiego stoiska narodowego, a wśród wystawców trzech organizowanych w tym samym terminie imprez targowych: AMI, AMITEC i AMICOM, spotkaliśmy tylko dwóch wystawców z polskim rodowodem – firmy Techman i Naviservice. Z całą pewnością o randze imprezy decydują premiery o wymiarze światowym. W tym roku były cztery takie rodzynki: Ford Focus RS 500, Volkswagen Touran, Audi TT i BMW serii 5 Touring.
W sumie naliczyliśmy aż 60 premier niemieckich, co bezpośrednio związane było z wprowadzeniem najnowszych i zmodyfikowanych modeli wielu marek na ten największy rynek europejski. Najbardziej widowiskowe występy miały miejsce na stoiskach Skody i Hyundaia. Czesi prezentowali swoje modele w wersjach ekologicznych, co uświetnił występ uroczych modelek. Natomiast Koreańczycy zaprojektowali swoje stoisko w klimacie piłkarskich mistrzostw świata. Niewątpliwą atrakcją był występ zespołu ludowego z RPA, a także możliwość gry w piłkę nożną.
Wszystkie prezentowane modele Huyndaia pomalowane były na biało, co sugerować miało związek z ekologią. W tym roku po raz pierwszy poszerzono ofertę o część związaną z wyposażeniem pojazdów w systemy audio i wideo. Organizatorom udało się zaprosić do udziału większość liczących się marek, m.in. Sony, Clarion, Pioneer czy Alpine.
Jedną z atrakcji był Fiat 500 przygotowany przez warszawskie Centrum Car Hi-Fi dla włoskiej firmy Hertz. Można było także zobaczyć uzbrojonego w sprzęt audio-wideo dużego amerykańskiego pikapa.
W tzw. szklanym pawilonie zaprezentowano 30 wyjątkowych pojazdów, które na co dzień można oglądać w niemieckich muzeach motoryzacji. Wśród najciekawszych warto wymienić takie rarytasy jak m.in. BMW 28, Wanderer W25 K Roadster, Maybach SW 38, Opel Kapitan z 1956 roku czy Horch 951 A Sedancabriolet.
W grafiku imprez towarzyszących nie mogło zabraknąć także spotkań na temat paliw alternatywnych. W tym roku w Lipsku prezentowano wyjątkowo dużo pojazdów ekologicznych, hybrydowych, elektrycznych i zasilanych gazem lub biopaliwami. Następna edycja targów motoryzacyjnych w Lipsku odbędzie się dopiero za dwa lata. Podjęto bowiem decyzję, że dwie najważniejsze imprezy w Niemczech będą organizowane na przemian we Frankfurcie i w Lipsku.