Technocentre powstało jako centrum projektowo-rozwojowe, gdzie w przeciągu dekady przygotowano ponad 20 modeli. Zwłaszcza w ostatnim czasie, kiedy wymiany generacyjne u europejskich producentów znacznie skrócono, centrum pracuje na pełnych obrotach. Dla porównania: w pierwszym powojennym dwudziestoleciu Renault wprowadził do produkcji zaledwie 8 nowych modeli, podczas gdy w latach 1997-2005 było to w sumie 14. Pierwszym projektem, który przygotowano w Guyancourt, był model kryjący się pod oznaczeniem kodowym X74. Był on podstawą dla modelu Renault Laguna drugiej generacji. Powstały tu również obecne generacje modeli Espace, Megane, Twingo czy Laguna (włącznie z zaprezentowanym niedawno coupe), pracownicy zakładu przyczynili się również do opracowania Dacii Logan/Sandero.
Warto podkreślić, że prawie 20 procent pracowników Technocentre to kobiety. Od roku 2005 zatrudniono 1400 nowych pracowników, a ich całkowita ilość sięgnęła liczby 11,5 tys. Skład narodowościowy jest bardzo urozmaicony, pracownicy należą do dwudziestu różnych narodowości. Częścią działu rozwoju jest również CRPV – centrum produkcji prototypów, na których prezentowane są nowinki techniczne i technologiczne, które później pojawią się w produkcji seryjnej.
Projektanci wnętrz i nadwozi współpracują z ośrodkami w Barcelonie, Paryżu, południowokoreańskim Kiheungu, Bombaju, Sao Paulo i Bukareszcie. Używają standardowego dziś sposób projektowania, kiedy dwuwymiarowe plany przenoszone są do środowiska 3D. Praca z trójwymiarowymi modelami i komputerowa symulacja to w dzisiejszych czasach 90 procent czasu pracy każdego projektanta. Technocentre wyposażone jest w 12 superkomputerów, które są w stanie stworzyć model komputerowy na podstawie pierwotnych szkiców w przeciągu kilku godzin.
Renault zaczął rozważać budowę centrum rozwojowego prawie dwadzieścia lat temu. Budowa trwała pięć lat, a uroczyste otwarcie odbyło się we wrześniu 1998 roku. Niedzielny jubileusz przygotowano przede wszystkim dla pracowników Renault i ich rodzin. Fernando Alonso wraz z zespołem ING Renault F1 zaprezentowali odwiedzającym bolid F1 oraz pracę zespołu w czasie zjazdu bolidu do boksu.