Gdyby kilkanaście lat temu ktoś powiedział, że samochody Kia będą cieszyły się wysokim uznaniem wśród klientów, większość spojrzałaby z niedowierzaniem. Jednak już od jakiegoś czasu koreański producent pokazuje, że nie można go lekceważyć. Niebywała konsekwencja w udoskonalaniu swoich samochodów, praca nad jakością i nowoczesnym designem przynosi wymierne skutki.
Koreańskie samochody – traktowane przez Europejczyków jak pojazdy gorszej kategorii – również w Polsce nie cieszyły się zaufaniem. Po pierwszych 12 miesiącach działalności firmy sprzedaż osiągnęła niewiele ponad 1 900 samochodów. Wynik ten nie powinien nikogo dziwić, biorąc pod uwagę, iż w ofercie KMP znajdowały się wówczas głównie pojazdy dostawcze oraz modele takie jak Shuma, Sephia czy Clarus. W ciągu kilku kolejnych lat nastąpiła dynamiczna dywersyfikacja gamy dostępnych w Polsce samochodów osobowych, co znalazło odzwierciedlenie w wynikach sprzedaży firmy, która w 2000 roku sięgnęła 5 090 pojazdów, dając tym samym KMP ponad 1% udziału w rynku.
Przełomem w historii Kia Motors w Polsce, jak i w wielu krajach Starego Kontynentu – była premiera modelu cee’d w roku 2006. Zaprojektowany specjalnie dla klienta europejskiego i wyprodukowany – jako pierwszy samochód Kia w Europie – w fabryce w Żylinie 5-cio drzwiowy hatchback wstrząsnął rynkiem nadając marce zupełnie nowy wizerunek i kierunek rozwoju. Wkrótce do rodziny cee’d dołączyły wersja kombi oraz sportowy pro_ceed. Za sprawą słynnego projektanta Petera Schreyer’a samochody Kia zyskały zupełnie nową, świeżą, dynamiczną stylistykę i wyraźny charakter. Na efekty prowadzonej przez Kia ofensywy nie trzeba było długo czekać. W 2007 roku sprzedaż KMP względem roku poprzedniego zwiększyła się ponad dwukrotnie do 8 367 pojazdów, a udział w rynku wzrósł do 2,8%.
Kontynuując od 2008 roku radykalną odmianę gamy modelowej KMP wprowadziła do oferty szereg nowych i zmodernizowanych pojazdów, takich jak Kia Soul,Venga, nowe Picanto, Rio, Optima czy Sportage, który w ciągu zaledwie miesiąca przekroczył roczny wynik sprzedaży swojego poprzednika. Szeroka oferta modeli umożliwiła firmie utrzymanie stabilnego poziomu sprzedaży przy stale rosnącym udziale w rynku, który w roku 2011 wyniósł 5,9% (16 318 pojazdów). Ponadto, w roku 2011 Kia Motors Polska w ocenie dokonanej przez Kia Motors Corporation została uznana za najlepszego importera wśród spółek należących do KMC.
Ofensywa KMP trwa. Według danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR Kia Motors Polska od stycznia do września 2012 zarejestrowała 11 553 nowe samochody osobowe, co oznacza 20% wzrost rok do roku i daje firmie 6 pozycję w ujęciu krajowym. We wrześniu 2012 z wynikiem 1 234 zarejestrowanych pojazdów KMP uplasowała się na 4 miejscu, ustępując jedynie takim markom jak Skoda, Volkswagen i Ford.
„Nasze sukcesy sprzedażowe są wyraźnym dowodem, iż samochody z logo Kia odpowiadają potrzebom polskiego rynku i cieszą się wysokim popytem wśród rzeszy konsumentów. To właśnie rewolucja w dziedzinie produktu, designu oraz prowadzenie rozsądnej polityki cenowej plasuje KMP wśród głównych graczy na rynku motoryzacyjnym. Od kilku lat konsekwentnie realizujemy strategię umocnienia marki Kia za pośrednictwem różnych kanałów sprzedaży. Intensywny rozwój naszej sieci dealerskiej, która obecnie liczy już 70 salonów i serwisów, współpraca w zakresie dostawy floty Kia dla polskiej policji czy firm prywatnych, a także oferta dedykowana klientom indywidualnym, dostosowana do krajowych realiów – to tylko niektóre z działań, które zapewniają nam stały wzrost, mimo wyraźnego spadku sprzedaży na rynku motoryzacyjnym w Polsce. Mając w zanadrzu nowe generacje samochodów oraz odświeżone wersje znanych i cenionych modeli absolutnie nie zamierzamy zwalniać tempa przynajmniej przez kolejne 15 lat.” – powiedział Wojciech Szyszko, dyrektor zarządzający KMP.
Obecnie Kia wytwarza ponad2,1 miliona pojazdów rocznie, które wyjeżdżają z 13 zakładów produkcyjnych i montażowych w ośmiu lokalizacjach geograficznych. Dystrybucją i obsługą produktów marki Kia zajmuje się sieć sprzedaży w 149 krajach świata. Kia zatrudnia ponad 44.000 osób, a roczne wpływy koncernu sięgają20,0 mld dolarów USA. Europejskim oddziałem KMC jest Kia Motors Europe (KME) z siedzibą we Frankfurcie.