Nowy model pozwoli Abarthowi na powrót do korzeni. W 1977 roku zorganizowano pierwszą edycję pucharu Campionato Autobianchi A112 Abarth. Później włosi przygotowali zmagania Fiatów Uno, Cinquecento, Seicento, Punto Super 1600, Stilo oraz Panda.

Zaprezentowany w San Remo Abarth 500 został przygotowany według regulaminu grupy R3T, w której mogą rywalizować auta z napędem na przednią oś oraz turbodoładowanym silnikiem o pojemności nieprzekraczającej 1,6 litra. Rajdowy Abarth 500 jest napędzany przez 1,4-litrową jednostkę napędową o mocy 180 KM. Przy masie 1080 kilogramów wystarczy to, by zapewnić Abarthowi doskonałe osiągi.

Za przeniesienie napędu odpowiadają wzmocnione półosie, 6-biegowa skrzynia, mechanizm różnicowy z ograniczonym poślizgiem oraz dwutarczowe sprzęgło. Seryjne zawieszenie zastąpiono wyczynowymi elementami, które pozwalają na regulację prześwitu, twardości oraz kątów pochylenia kół.

Abarth 500 R3T Foto: Onet
Abarth 500 R3T

Również w trakcie prac nad układem kierowniczym sięgnięto po części z najwyższej półki - na przedniej osi zamontowano wentylowane tarcze o średnicy 295 milimetrów oraz 4-tłoczkowe zacisku Brembo. Hamulec ręczny jest hydrauliczny, by ułatwić kierowcy blokowanie tylnych kół w trakcie pokonywania ciasnych zakrętów.

Konstruktorzy Abartha 500 nie oszczędzali na bezpieczeństwie. Auto wyposażono w solidną klatkę bezpieczeństwa, kubełkowe fotele oraz 6-punktowe pasy.

Samochody klasy R3T są uważane za optymalną propozycję dla młodych kierowców - stanowią kompromis między dobrymi osiągami i niezbyt wygórowanymi kosztami zakupu oraz późniejszych startów.

Regulaminy oraz harmonogramy pucharu Abartha zostaną opublikowane w najbliższym czasie.

Zumi: Autoryzowany dealer Fiata