Zamówienie warte ponad 80 mln euro obejmuje dostawy do Aten 220 autobusów Solaris Alpino o długości 8,6 metra oraz 100 przegubowych autobusów Solaris Urbino 18. Zgodnie z umową, dostawy autobusów rozpoczną się w ciągu 6 miesięcy od podpisania kontraktu.

Wszystkie autobusy będą wyposażone między innymi w: specjalny system klimatyzacji przeznaczony dla krajów o ciepłym klimacie, elektryczną rampę dla wózków inwalidzkich, system monitoringu, kabinę kierowcy z elektrycznie zamykaną szybą i rolety na bocznych szybach.

Solarisy Alpino będą napędzane silnikami spełniającymi normę Euro 4, natomiast przegubowe Solarisy Urbino 18 będą posiadać jednostki napędowe spełniające normy czystości spalin Euro 5.

- Przetarg ogłoszony przez ateńskiego przewoźnika był jednym z najtrudniejszych w jakim do tej pory brała udział nasza firma. Wielostopniowe procedury oceny ofert, liczne testy i pomiary produktu, wizytowanie fabryk oferentów - to wszystko miało zagwarantować zamawiającemu, że wybierze produkt o najwyższej jakości. Zwyciężył Solaris. To największe zamówienie w dotychczasowej działalności firmy. - powiedział Krzysztof Olszewski, po podpisaniu umowy.

Dotychczasowe rekordowe zamówienia firmy Solaris to: kontrakt z BVG Berlin na 260 autobusów podpisany w roku 2004, umowa z RTA Dubaj na 225 Solarisów z roku 2007 i umowy z MZA Warszawa na 150 autobusów podpisywane w roku 2007 i 2008.

Grecja jest nowym, już 18 eksportowym rynkiem Solarisa. Polskie autobusy spod znaku zielonego jamnika jeżdżą w: Austrii, Czechach, Danii, Estonii, Francji, na Litwie, Łotwie, Malcie, w Niemczech, Norwegii, Rumunii, na Słowacji, w Szwajcarii, Szwecji na Węgrzech, we Włoszech, i Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

Firma E.THE.L zajmująca się transportem autobusowym w Atenach i w regionie ateńskim, posiada ponad dwa tysiące klimatyzowanych i niskopodłogowych autobusów. Kursują one aż na 326 liniach. W mieście jest 7 zajezdni autobusowych. Już w przyszłym roku mieszkańcy Aten i okolic greckiej stolicy, będą mogli podróżować polskimi Solarisami.