Wynik ten mówi sam za siebie i uwidacznia sukces, jaki osiągnął ten niewielki silnik. Produkcję jednostki o pojemności 1,3 l, która stanowi pierwsze powszechne zastosowanie technologii Multijet (bezpośredni wtrysk Common Rail), rozpoczęto w 2003 roku. Stale udoskonalany turbodiesel zdobył w 2005 roku tytuł Silnika Roku w kategorii 1.0-1.4 litra. Od 2008 roku silnik 1.3 16V Multijet powstaje także w Indiach.

Obecnie motor występuje w najnowszej wersji o oznaczeniu Multijet II i jest oferowany w różnych odmianach o różnej mocy: od 75 KM z turbosprężarką o stałej geometrii po 85 i 95 KM z turbosprężarką o zmiennej geometrii.

Silniki Multijet napędzają takie modele włoskiego koncernu, jak: Fiat Panda, 500, Punto, Qubo, Lancia Ypsilon czy Alfa Romeo MiTo (handlowa nazwa JTDm).