Samochód, który na rynku pojawił się pod koniec lat siedemdziesiątych, postanowił pościgać się z młodymi wilkami. G 55 AMG, teraz wzmocniony o kolejne 25 KM, wzywa na pojedynek wszystkie Cayenny, Touaregi i „x-piątki“.
Podwyższenie mocy maksymalnej z 475 do 500 koni drogą elektroniczną nie sprawiło technikom z AMG żadnych problemów. Podobną moc silnik osiąga także w innych modelach Mercedesa. Płynny przyrost mocy zapewnia autu ośmiocylindrówka w układzie V ze sprężarką mechaniczną Lysholma, która zapewnia doładowanie pod ciśnieniem 0,85 bara. Ze względu na masę własną terenówki, która wynosi prawie 2,5 tony, do dynamicznej jazdy bez wątpienia przyda się 700 Nm momentu obrotowego, który dostępny jest między 2750 a 4000 obr./min. Pięciobiegowa automatyczna skrzynia biegów oraz klasyczny napęd na cztery koła z trzema blokadami mechanizmów różnicowych oraz przełożeniem redukcyjnym są w stanie przenieść moc w taki sposób, że G 55 AMG przyśpiesza teraz do 100 km/h w 5,5 sekundy (poprawa o 0,1 s). Prędkość maksymalną ograniczono do 210 km/h ze względu na zawieszenie terenówki z osiami sztywnymi. Nowy model stylistycznie wyróżnia się 18-calowymi obręczami ze stopów lekkich, na których zamontowano opony 285/55 R 18. Bogate wyposażenie standardowe poszerzono o lampy bi-ksenonowe, światła przeciwmgielne oświetlające zakręt oraz mocowania ISOFIX na tylnych siedzeniach. W ofercie są także nowe odcienie nowoczesnego lakieru, odpornego na podrapania.
G 55 AMG oferowany jest wyłącznie w wersji 5-drzwiowej z długim rozstawem osi w cenie 113.332 euro (cena na rynku niemieckim z VAT 16%). Dostawy zmodyfikowanego modelu rozpoczną się we wrześniu tego roku.