To auto miało rzucić wyzwanie europejskim supersportowym autom. Przecież to nic trudnego zbudować supersamochód - Tak chyba myśleli inżynierowie General Motors kiedy wpadli na pomysł zamontowania silnika za tylną osią. Przepis jest dobry, niestety jego skuteczne wprowadzenie w życie już nie. Pokazały to pierwsze testy Chevroleta Corvaira, kiedy to okazało się, że GM zbudował auto które dziennikarze określili jednym zdaniem "niebezpieczny przy każdej prędkości". To jedno z niewielu aut którego zawieszenie nie dawało sobie rady z utrzymaniem samochodu nawet na prostej drodze, a szybkie wejście w ostry zakręt na ogół kończyło się w rowie.
Chevrolet Vega
W latach 70 podczas kryzysu szefowie General Motors stworzyli ekonomiczne, małego auto, które miało wygrać konkurencję z tanimi japońskimi autami. Ich odpowiedzią na zalew tanich oszczędnych "japończyków" był lekki Chevrolet Vega. Samochód owszem, nie zużuwał wiele paliwa, jednak w ogromnych ilościach spalał olej. A o jakości tego Chevroleta Vagi świadczy fakt, że jeden z testowych egzemplarzy rozpadł się po przejechaniu 12 kilometrów.
Cadillac Cimarron
Cimarron to próba sprzedaży luksusowej marki przeciętnemu Amerykaninowi. Luksusowy Cadillac miał być tańszy niż reszta modeli tego producenta. Jednak specjaliści z General Motors poszli na łatwiznę, bowiem Cimarron był tanim Chevroletem z doklejonym logo luksusowego Cadillaca.
EV1
To pierwsze w pełni elektryczne auto w historii General Motors. EV1 się jednak zbyt drogi. Same baterie kosztowały 35 tysięcy dolarów. Nic więc dziwnego, że nikt tego auta nie chciał kupić.
Pontiac Aztek
Gdyby zapytać o najbrzydsze auto auto na świecie, to Pontiac Aztek zdobyłby jedno pierwszych miejsc. Odkąd to dziwadło pojawiło się w salonach 2001, to przeznastępne pięć lat sprzedano zaledwie 115 tysięcy sztuk. Po tym modelu projektanci Pontiaca tworzyli już tylko auta nijakie, które nigdy nie znajdowały nabywców. Efekt likwidacja marki w trakcie restrukturyzacji General Motors.
Saturn serii L
Według założeni General Motors Saturny miały przyciągnąć zagranicznych klientów. Fakt, były to auta oszczędne i niezawodne, lecz to jedyne ich zalety - okazało się, że nijakich nudnych aut nikt nie chciał kupować.
Hummer H2
Ostatnia porażkaGeneral Motors to Hummer H2 - pojazd który z racji dużego zużycia paliwa pustoszył portfele kierowców, poza tym w USA Hummer kojarzy się z mało popularną wojną w iraku. Eekt? Markę wystawiono na sprzedaż.
źródło: www.dziennik.pl