Pod maską Audi TT RS pracuje pięciocylindrowy silnik o pojemności 2,5 litra. Mimo tego, że ma połowę cylindrów i połowę pojemności w stosunku do silnika stosowanego w Lamborghini Gallardo i Audi R8, to niestety, jego pochodzenie jest o wiele mniej romantyczne. Silnik w TT RS wywodzi się z amerykańskiej wersji Volkswagena Jetty, tyle tylko że został wzmocniony i zamiast 170 ma 340 KM. Jeszcze mniej romantyczna jest skrzynia biegów w TT RS, bo pochodzi z Volkswagena Transportera…Na czym jednak polega tuning firmy Abt? Nieco inne oprogramowania silnika sprawiło, że podkręcone TT by Abt ma 420 KM, co nie tylko skraca sprint do setki (z 4,6 s do 4,3 s), ale także zwiększa prędkość maksymalną (z 250 do 282 km/h). I dobrze – będzie można szybko uciec od tych, którzy zaczną się nabijać z amerykańsko-dostawczych korzeni naszej RSzybkiej Tetetki.
Abt Audi TT RS – 420-konna rakieta
Abt wziął najmocniejszy model TT, po czym uczynił go jeszcze mocniejszym.