• Aurus to nowa rosyjska marka luksusowych samochodów. Pojazdy produkowane są w zakładach Sollers w Jełabudze. Auta dla rządu powstają zaś w Moskwie
  • Obecnie produkowane są sedan L600 oraz wydłużona limuzyna L700. Trwają przygotowania do rozpoczęcia produkcji SUV-a Komendant
  • Szacowany koszt opancerzonej limuzyny Aurus L700 sięga 1,2 mln. euro. Mercedes-Maybach S600 Pullman Guard kosztuje zaś ok. 1,4 mln. euro

Opancerzony Aurus Senat L700 zamiast Mercedesa-Maybacha S600 Pullman Guard ⎻ do takiej zamiany może dojść na Białorusi (jeśli wierzyć doniesieniom mediów zza wschodniej granicy). Jak informuje rosyjski magazyn motoryzacyjny "Za ruliom", Aleksander Łukaszenka polecił wymianę prezydenckiej floty samochodów. W ramach zmiany służbę zakończy opancerzona limuzyna z Niemiec. Zastąpi ją pojazd produkcji rosyjskiej, czyli wydłużona opancerzona limuzyna Aurus Senat L700.

Model L700 ma już jednego użytkownika za naszą wschodnią granicą. Z wydłużonej limuzyny korzysta bowiem Władimir Putin. Przywódca Federacji Rosyjskiej jeździ limuzyną, której nazwa wywodzi się od jednej z wież Kremla (Wieża Senacka). Bez względu jednak na wersję modelu (wydłużony L700 i krótszy L600) stosowany jest ten sam silnik V8. To rodzima konstrukcja (oznaczono logo moskiewskiego instytutu badawczego Nami) zasilana benzyną. Silnik stanowi część układu hybrydowego o łącznej mocy 598 KM i 880 Nm momentu obrotowego (sam silnik elektryczny generuje 62 KM).

Aurus Senat Foto: Tomasz Okurowski / Auto Świat
Aurus Senat

Co z osiągami? Producent podaje dane dla krótszej limuzyny L600 (seryjny napęd na 4 koła). Samochód można rozpędzić do 250 km/h, a sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 5,8 s. Wspomniano nawet o średnim zużyciu paliwa. Trzeba się przygotować na 16 l na 100 km. W przypadku wydłużonej, ciężkiej opancerzonej limuzyny wynik 16 l zapewne pozostanie jedynie w sferze marzeń.