Największe straty ponieśli amerykańscy dilerzy w grudniu, gdy często ich sprzedaż była nawet o 50 proc. niższa niż w analogicznym okresie 2007 roku.

W 2007 roku w USA sprzedano 16 154 064 nowych samochodów, a w 2008 roku osiągnięto jedynie 13 247 431 egz., co oznacza spadek o 18 proc.

Z europejskich marek oferowanych amerykańskim użytkownikom, jedynie Mini może pochwalić się pozytywnym wynikiem i sprzedażą 54 077 samochodów w 2008 roku (42 045 egz. w 2007 roku). Sukcesem zakończyło się także wprowadzenie na rynek amerykański miejskiego Smarta. Pozostali odnotowali straty, których wcześniej nie planowali.

Sprzedaż samochodów wybranych marek w USA

Marka / ModelXII. 2008XII. 2007I-XII. 2008I-XII. 2007Aston Martin10017216002058Audi7712850487 76093 506Audi A812035128253826Audi R811570900240Audi TT18048444864355Bentley15331226933990BMW18 06030 199249 113293 795BMW 53699668745 91554 142 BMW 65689016 5339 033BMW 737150612 27614 773BMW 53699668745 91554 142BMW X52872494131 85835 202Mini3566356254 07742 045Rolls-Royce2236414425BMW 53699668745 91554 142Chevrolet136 733184 0721 790 5192 250 352Chrysler19 45348 384335 108543 011Ferrari12014716021749Ford115 446172 4091 680 3212 087 048Hummer2170533327 48555 986Hyundai24 03746 487401 742467 009Jeep23 09144 804333 901475 237Kia14 64424 068273 397305 473Lamborghini7082980984Lexus23 36234 555260 087329 177Maserati26533725092540Mercedes-Benz18 52727 274225 009253 277Mercedes-Benz S-Klasa1075237417 78726 0 81Mercedes-Benz SLR205106104Maybach1013119156Nissan53 82976 900838 361941 200Porsche2154289126 03534 693Smart2341-24 622-Subaru17 28718 739187 699187 208Toyota114 460180 9001 843 6692 161 467Volvo4953934173 102106 213Volkswagen17 57720 543223 128230 572VW Jetta8063894097 46198 951VW Beetle1632267626 47731 183VW Eos446101012 83712 744VW Touareg529122267558812