Pod marką Lagonda w pierwszej połowie XX wieku powstawały samochody sportowe i luksusowe, które konkurowały wtedy samochodom marek Aston Martin, Bentley i Rolls-Royce. W latach trzydziestych dla Lagondy jako konstruktor pracował także Walter Owen Bentley, który wcześniej swoją firmę sprzedał spółce Rolls-Royce. Pod jego kierownictwem powstał doskonały silnik V12, który wprowadzono na rynek w roku 1937.

W roku 1947 Lagonda wpadła w problemy finansowe i została przejęta przez spółkę Aston Martin, gdzie marka zaczęła pojawiać się na samochodach turystycznych, podczas gdy marka Aston Martin przeznaczona była dla samochodów sportowych. Ostatnim seryjnym pojazdem, który niósł legendarną nazwę, był niski czterodrzwiowy samochód o profilu klina zaprojektowany przez Williama Towns'a. Limuzynę produkowano w latach 1976-1989. W roku 1994 przedstawiły się jeszcze prototypy czterodrzwiowego sedanu i kombi o nazwie Lagonda, które bazowały na ówczesnym modelu Aston Martin Virage.

W najbliższej przyszłości tradycyjna marka powinna znowu trafić na rynek. Luksusowe samochody turystyczne Lagonda dopełnią ofertę sportowych modeli Aston Martin. Pojazdy marki Lagonda cechować się będą wyjątkową stylistyką łączącą tradycyjne szczegóły z nowoczesnymi. Na rok 2009 przygotowano prezentację pierwszego samochodu koncepcyjnego, a seryjny model powinien trafić na rynek w roku 2012.