Skąd ich aż tyle? Produkują je cztery silniki elektryczne – każdy napędza jedno koło. Ich łączna moc to właśnie 313 KM, a taki zaprzęg wystarczy, by auto mogło osiągnąć setkę w 4,8 s i maksymalnie pędzić 200 km/h. R8 e-Tron to fascynujący model nie tylko z technicznego punktu widzenia, ale także ze względów stylistycznych. Na pierwszy rzut oka wygląda jak zwykłe R8, ale tak naprawdę każdy element nadwozia jest inny. Model e-Tron wygląda na mniejszego i nowocześniejszego w stosunku do R-ósemki, którą już można kupić. A dlaczego tak bardzo nas interesuje design nadwozia? Bo zaprojektował je Polak, Kamil Łabanowicz. Może to dlatego e-Tron jest tak patriotycznie czerwony?
Audi R8 e-Tron – projekt Polaka w sprzedaży za trzy lata
Audi podjęło decyzję – za trzy lata R8 e-Tron wjedzie do produkcji seryjnej. Wjedzie bezszelestnie, bo ma napęd elektryczny i bardzo szybko, bo ma 313 KM. A niutonometrów ma aż 4500 tys.!