Audi poinformowało oficjalnie, że Rajd Dakar zastąpi obecne zaangażowanie marki w Formułę E, które po zakończeniu sezonu 2021 nie będzie już kontynuowane w postaci zespołu fabrycznego Audi.

Niestety, zapowiedź Audi nie dotyczy zbliżającej się imprezy, ale dopiero zawodów w 2022 roku. To tam ma się pojawić elektryczna terenówka niemieckiego producenta. Prototyp będzie składał się z napędu elektrycznego zasilanego z wysokonapięciowego akumulatora połączonego z wydajnym konwerterem energii.

Jak zapowiada niemiecki producent, to tylko początek zaangażowania marki w rajdy samochodowe. Oznacza to, że po wielu latach spędzonych w różnych seriach wyścigowych Audi powraca do swoich korzeni. To dobra wiadomość dla fanów tego motorsportu, którego przyszłość po wiadomości o hybrydyzacji stanęła pod znakiem zapytania.

– Chcemy w przyszłości nadal podkreślać slogan naszej marki "Vorsprung durch Technik" w międzynarodowym środowisku sportów motorowych na najwyższym poziomie i rozwijać innowacyjne rozwiązania techniczne dla naszych samochodów przeznaczonych do codziennego użytku. Najtrudniejszy rajd na świecie jest świetnym etapem w drodze do tego celu – mówi Markus Duesmann, prezes, a jednocześnie członek zarządu ds. rozwoju technicznego i linii produktowych Audi AG.

„Dakarówka” od Audi

Budowany na Dakar 2022 pojazd będzie napędzany przez mocny, elektryczny układ napędowy. Potrzebna do tego energia pochodzi z akumulatora wysokonapięciowego, który może być ładowany w razie potrzeby podczas jazdy za pomocą konwertera energii. To oznacza, że jednak na pokładzie terenówki pojawi się silnik spalinowy, ale jego rolą nie będzie napęd kół, a jedynie wytwarzanie prądu dla jednostki elektrycznej. Nie będzie to więc zeroemisyjny pojazd, jednocześnie będzie zgodny z wytycznymi organizatorów.

Audi Sport podkreśla, że nadal będzie oferować swoim klientom wsparcie w seriach wyścigowych na całym świecie. Ponadto program przewiduje wystawianie Audi R8 LMS w głównych wyścigach długodystansowych, takich jak 24h na Nürburgring oraz w międzynarodowych seriach wyścigowych, np. Intercontinental GT Challenge.