GDDKiA już drugi raz zwróciła się do DHV o uzupełnienie ekspertyzy. Według pierwotnych zamierzeń, dokument miał być gotowy na początku grudnia.

Zastrzeżenie GDDKiA dotyczą zbyt ogólnikowego scharakteryzowania oddziaływania inwestycji na zdrowie i warunki życia ludzi. Drogowcy chcą również, by firma DHV wyjaśniła sprzeczności zawarte w raporcie.

GDDKiA dała DHV najpierw czas do końca stycznia, ale po rozmowach ustalono, że raport będzie uzupełniony do 11 lutego.

Opracowany dokument, po zatwierdzeniu przez GDDKiA, będzie załącznikiem do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizowanego przedsięwzięcia.

Drogowcy na podstawie raportu sporządzonego przez firmę DHV mają wybrać wariant budowy obwodnicy Augustowa.

Warianty brane pod uwagę to: lokalizacja przez Dolinę Rospudy z zastosowaniem różnych technik budowy (tunel lub estakada), obwodnica poprowadzona przez miejscowość Raczki, a trzeci - przez Chodorki.

Sprawa budowy obwodnicy Augustowa, której fragment ma przebiegać przez cenną przyrodniczo Dolinę Rospudy, toczy się od kilku lat. Przeciwko takiemu przebiegowi protestowali ekolodzy podnosząc, że zniszczy ona unikalne tereny, mieszkańcy natomiast domagają się jak najszybszej budowy w obecnym wariancie.

W celu rozwiązania sporu w 2007 roku powołano "okrągły stół" w sprawie budowy obwodnicy Augustowa. W jego skład weszli przedstawiciele rządu, samorządu, drogowcy, naukowcy, ekolodzy i przedstawiciele mieszkańców Augustowa. Zgodnie z ustaleniami "okrągłego stołu" ma być wybrany jeden z trzech zaproponowanych wariantów przebiegu obwodnicy.

Obecnie prace przy budowie obwodnicy są wstrzymane, a GDDKiA wypowiedziała umowę na budowę z firmą Budimex Dromex.