Auto Świat Wiadomości Aktualności Bentley Ultratank (prawie) jak czołg

Bentley Ultratank (prawie) jak czołg

Bogaci Rosjanie uwielbiają auta marki Bentley. To w końcu drogie i pretensjonalne zabawki dla milionerów. Tyle, że takim Bentleyem świetnie podjeżdża się pod eleganckie kluby, ale już pobawić się nim dookoła podmoskiewskiej daczy nie sposób. Oczywiście, ci którzy chcą taplać się Bentleyem w błocie i jeździć po wertepach, mogą od niedawna kupić SUV-a tej marki, czyli model Bentayga (ceny od ok. 920 tys. zł). Albo... zrobić sobie Bentleya na gąsienicach.

Bentley Ultratank
Bentley UltratankYotuTube

Nie od dziś wiadomo, że Rosjanie, poza zamiłowaniem do luksusu, mają też słabość do technologii militarnej. Gdzie indziej, jak nie w Rosji mógł więc powstać Bentley Continental GT w wersji gąsienicowej. Proces budowy pojazdu można prześledzić na youtubowym kanale AcademeG. Oczywiście, dla prawdziwych miłośników marki, to jak potraktowano nobliwe, brytyjskie GT może zakrawać na świętokradztwo – auto nie tylko zostało pozbawione kół, ale też i oryginalnego silnika V12.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Zamiast niego pod maską wylądowała jednostka V8 z Toyoty Crown. Na pocieszenie – samochód będący bazą do wykonania projektu nie był „nówką” z salonu, egzemplarz wymagał poważnych i kosztownych napraw. Oryginalny, 6-litrowy silnik nie był na chodzie, potrzebował co najmniej nowych turbosprężarek, zamiana na sprawną, japońską jednostkę była z pewnością tańszym rozwiązaniem.

Bentley Ultratank - na gąsieniacach, ale wnętrze bez zmian

Oczywiście, zamontowanie gąsienicowego podwozia wspartego na specjalnie w tym celu wykonanej ramie na pewno nie było tańsze od doprowadzenia do właściwego stanu oryginalnego oryginalnego zawieszenia – to naprawdę pracochłonne zadanie. Co ciekawe, konstruktorom udało się dosyć sprawnie połączyć gąsienicowy układ jezdny ze sterowaniem za pomocą oryginalnej kierownicy. Dla niewtajemniczonych: większość klasycznych pojazdów gąsienicowych zamiast kierownicy ma dwie dźwignie sterujące. Pociągnięcie dźwigni powoduje zwolnienie lub zatrzymanie gąsienicy po jednej stronie pojazdu, a co za tym idzie skręt w daną stronę – tu jazdy nie trzeba się uczyć na nowo, bo kierowca może operować klasyczną kierownicą.

Poza kierownicą pojazd zachowa też eleganckie, klasyczne wnętrze Bentleya, choć raczej nie można mu wróżyć długiego życia – auto zostało pozbawione drzwi, bo gąsienice i tak uniemożliwiały by ich otwieranie.

Bentley Ultratank? To tylko zabawka, Rosjanie potrafią zrobić to lepiej

Jak widać po nagraniach z Youtube, frajda z jazdy gąsienicowym Bentleyem jest olbrzymia. Tyle, że nazwa jest mocno na wyrost, bo konstruktorzy zapomnieli o tym, co w czołgu najważniejsze, czyli o solidnym opancerzeniu (ponoć w Rosji się przydaje) i jakimkolwiek uzbrojeniu. W kłopotliwej sytuacji kierowcy Ultratanka pozostaje więc szybka ucieczka, do czego pojazd ten nadaje się doskonale – zawraca niemal w miejscu i radzi sobie nawet w najtrudniejszym terenie. To jedna. Można się więc spodziewać, że na jednym egzemplarzu historia tego pojazdu się skończy.

Kombat T98 – prawdziwy wóz opancerzony dla bogatych

Gdyby ktoś jednak poszukiwał poważniejszego pojazdu, który bardziej zasługuje na miano „czołgu”, to na rosyjskim rynku sporą popularność zyskał model Kombat T98 – wóz opancerzony, który można kupić w wersji naprawdę luksusowej, a przy tym szybkiej i bezpiecznej. W topowej odmianie T98 ma opancerzenie klasy B7, odporne na ostrzał z broni maszynowej, a nawet karabinów wielkokalibrowych i ma zabezpieczać pasażerów nawet przed skutkami najechania na minę.

T98
T98YotuTube

W zależności od silnika (do napędu używane są benzynowe i wysokoprężne silniki pochodzące z koncernu General Motors) pancerny, luksusowy SUV może się rozpędzać nawet do 180 km/h. Dla „odpowiednich” klientów T98 może być wyposażony w karabiny maszynowe i wyrzutnie granatów dymnych ułatwiających bezpieczny odwrót, gdyby sytuacja wymknęła się spod kontroli. Ile taka przyjemność kosztuje? Kombat T98 gra w tej samej lidze co Bentley Bentayga.

materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków