Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Bentley Continental

Bentley Continental

Bentley Continental

Pierwsza wzmianka o znanym dziś Bentley'u Continental, pojawia się już w 1946 roku. Jednak model, który wtedy wszedł do sprzedaży był bardziej znany pod nazwą Mark VI. Tak samo było z jego następcami w ciągu następnych kilkunastu lat – R Type, S1, S2, S3, Corniche. Wszystkie modele do lat 90. powstawały przy współpracy z Rolls-Royce'em.

Pierwszym modelem szeroko rozumianym jako Continental, był ten zaprezentowany w 1991 roku z dopiskiem R. Pod maską tego brytyjskiego arystokraty, siedział wielki, 6.7-litrowy silnik V8 o mocy 406 KM. Pozwalał rozpędzić 2,5-tonowe auto do „setki” w 6 sekund.

W 1994 roku przez rok produkowana była także odmiana S, a Continental T, który wszedł do produkcji w 1996 roku, bazował na wersji R. Różnił się przede wszystkim skróconym o 10 cm rozstawem osi, wyraźniej wyprofilowanymi nadkolami, a w środku zastosowano aluminium do wykończenia deski rozdzielczej. Silnik pozostał niezmieniony, a moc była przekazywana na tylne koła za pomocą 4-biegowego automatu. To eleganckie coupe nie należało jednak do filigranowych – ponad 5 metrów długości i 1,8 metra szerokości czyniły z niego wygodne auto, na niedzielne przejażdżki. Najmocniejszym silnikiem w tym aucie, był ten sam, 8-cylindrowy motor, podkręcony do 426 KM.

Continental R Zastąpiony został w 2003 roku, przez Continentala GT. Auto występuje w nadwoziu coupe, cabrio (GTC) i jako 4-drzwiowa limuzyna (Flying Spur). Co prawda widać powiązania z poprzednim modelem, jednak Continental GT był zupełnie innym autem. Został zbudowany na platformie D1 Volkswagena, na której bazował także luksusowy Pheaton. Linia Bentleya zmieniła się kompletnie - zamiast kanciastych, pudełkowatych kształtów, Continental GT otrzymał zaokrąglone, smukłe nadwozie z nielicznymi przetłoczeniami. Nawiązania można szukać m.in. w siatkowy grillu czy 4 przednich reflektorach. Auto zmalało w porównaniu z poprzednikiem - luksusowo-sportowe coupe mierzyło 4804 mm długości, 1918 mm szerokości (odrobinę więcej niż poprzednik) i 1380 mm wysokości. Mimo wciąż niebanalnych rozmiarów, auto sprawia wrażenie sportowego. We wnętrzu znajdziemy same znakomitości.

Do wyboru jest aż 17 kolorów skóry, różnego rodzaje drewna i lakiery, a wszystko jest składane ręcznie. Na sporą masę auta (ok. 2,4 tony) składa się przede wszystkim bogate wyposażenie standardowe i długa lista dodatkowych opcji. Do walki z masą staje duży, 6-litrowy, podwójnie doładowany silnik W12 o mocy 560 KM, sprzęgnięty z 6-biegową skrzynią automatyczną, który rozpędza stylowe coupe do „setki” w zaledwie 4,8 sekundy, a moc była przekazywana na 4 koła.

Gdy w 2007 roku, Bentley zaprezentował wersję Speed (lżejszą o 40 kg), moc wzrosła do 600 KM, przyspieszenie do 100 km/h zmalało o 0,3 sekundy, a samochód osiągał 326 km/h. Co ciekawe, hamulce ceramiczne wymagały dopłaty, co w przypadku ciężkiego Bentleya zakrawa o absurd. Natomiast w 2009 roku zadebiutował Continental GT Supersports. Posiadał on ten sam, 6-litrowy silnik, ale wzmocniony do 630 KM. Czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h trwał już zaledwie 3,7 sekundy. Zmodyfikowano w nim układ napędowy, a skrzynię biegów wyposażono w system Quickshift. Lekko zmieniono także nadwozie, zderzaki nabrały bardziej sportowego charakteru, a tylne lampy zostały przyciemnione.

Produkcja Continentala GT zakończyła się w 2010 roku, a jego II generacja dostępna była już rok później. Nadwozie, choć niewiele, zmieniło się na plus. Zmodyfikowano zarówno przód, jak i tył auta, przez co stał się smuklejszy i bardziej sportowy. Bryła została zachowana, a większe zmiany dotknęły wnętrza, które otrzymało parę nowinek technicznych, mimo których Bentley schudł o 65 kg.

Ten sam silnik W12 wzmocniono do 575 KM, a oprócz tego dostępny jest także 4-litrowy silnik V8 o mocy 507 KM (528 w przypadku GT S oraz 580 w przypadku GT3-R) który miał charakteryzować się zredukowaną o 40% emisją CO2. Moc przekazywana jest na wszystkie koła za sprawą 8-stopniowego automatu, a przyspieszenie do „setki” trwa 4,8 sekundy.

W 2012 roku światło dzienne ujrzała nowa odmiana Speed – 6-litrowy silnik W12 osiągał moc 625 KM, ale już po 3 latach, Bentley zaprezentował najszybszą odmianę Continentala GT, także pod nazwą Speed. Ten sam silnik wzmocniono o kolejne 10 koni co zaowocowało prędkością maksymalną na poziomie 331 km/h! Ciekawostką jest, że 80% mocy silnika potrzebne jest na pokonanie oporów powietrza.

Bentley Continental - generacje

Ikona samochodu

Bentley Continental

Bentley Continental - powiązane artykuły

Ruszają testy przedprodukcyjne najmocniejszego Bentleya. Całą serię już zarezerwowano

Ruszają testy przedprodukcyjne najmocniejszego Bentleya. Całą serię już zarezerwowano

Bentley Batur ma 740 KM, co czyni go najmocniejszym drogowym samochodem w historii tej firmy. Auto właśnie zaczyna cykl 58-tygodniowych testów przedprodukcyjnych, ale już na tym etapie wszystkie samochody z serii 18 sztuk są zarezerwowane.

Bentley Continental GTC kontra Porsche 718 Spyder — które z tych aut jest autem marzeń?

Bentley Continental GTC kontra Porsche 718 Spyder — które z tych aut jest autem marzeń?

Tak różne, a jednak mają coś wspólnego. Zarówno Bentley Continental GTC, jak i Porsche 718 Spyder to samochody marzeń. Ale który z prezentowanych modeli robi to lepiej? Dostojny, wręcz ostentacyjny luksusowy Bentley czy spartańskie Porsche? Odpowiedź na to pytanie nie jest łatwa, bowiem to dwa zupełnie inne samochody. Więc wybór będzie zależał jedynie od zasobności portfela i naszych osobistych preferencji. Jesteście ciekawi, które z tych aut bardziej nam się spodobało i dlaczego? Odpowiedź w materiale.

Bentley Continental R-Type – ikona sportowego luksusu obchodzi 70. urodziny

Bentley Continental R-Type – ikona sportowego luksusu obchodzi 70. urodziny

Bentley świętuje właśnie 70. rocznicę wprowadzenia na rynek pierwszego Continentala R-Type'a — jednego z najsłynniejszych i zarazem najdroższych modeli w 103-letniej historii firmy. Powstało tylko 208 egzemplarzy tego modelu, a jeden nadal należy do brytyjskiej marki.

Najlepszy "czasoumilacz" na rynku? Bentley Continental GT Speed w naszym teście

Najlepszy "czasoumilacz" na rynku? Bentley Continental GT Speed w naszym teście

"Uwaga, produkt silnie uzależnia i powoduje skutki uboczne!" – taki napis powinien był się znaleźć na dołączonym do kluczyka breloku. Nie było go, ale i tak wiedziałem, w co wchodzę. Bentley Continental GT Speed to niekwestionowany król grand tourerów, a jazda nim pobudza produkcję endorfin i momentalnie poprawia humor.

Bentley Ultratank (prawie) jak czołg

Bentley Ultratank (prawie) jak czołg

Bogaci Rosjanie uwielbiają auta marki Bentley. To w końcu drogie i pretensjonalne zabawki dla milionerów. Tyle, że takim Bentleyem świetnie podjeżdża się pod eleganckie kluby, ale już pobawić się nim dookoła podmoskiewskiej daczy nie sposób. Oczywiście, ci którzy chcą taplać się Bentleyem w błocie i jeździć po wertepach, mogą od niedawna kupić SUV-a tej marki, czyli model Bentayga (ceny od ok. 920 tys. zł). Albo... zrobić sobie Bentleya na gąsienicach.

Bentley świętuje wyprodukowanie 200 tys. samochodów i przypomina kultowe modele

Bentley świętuje wyprodukowanie 200 tys. samochodów i przypomina kultowe modele

Bentley wyprodukował dwustutysięczny samochód w ponad stuletniej historii firmy, założonej w 1919 r. Z tej okazji Bentley Bentayga Hybrid, przeznaczony dla chińskiego klienta, spotkał najstarszego ocalałego Bentleya - EXP 2 - oraz wiele innych kultowych modeli. Jest to ukoronowanie niezwykłego dwudziestoletniego okresu, w którym sukces napędzany przez współczesne modele – Continentala GT i Bentaygę – zmienił oblicze tej nobliwej, brytyjskiej marki.

Nowy Bentley Continental GT Speed – zorientowany na kierowcę

Nowy Bentley Continental GT Speed – zorientowany na kierowcę

Oto trzecia generacja Bentleya Continentala GT Speed - najbardziej dynamiczna, dająca najwięcej frajdy z jazdy i najszlachetniejsza odmiana luksusowego coupe brytyjskiej marki w jej 101-letniej historii. Ale nie tylko te cechy czynią ten model wyjątkowym.

Czy wiesz, ile w salonie kosztują te samochody?

Czy wiesz, ile w salonie kosztują te samochody?

Tanie samochody już były. Zwykle zmiana rocznika modelowego wiąże się ze zmianą cen. A te niestety zwykle rosną w górę. Otwartą kwestią pozostaje jednak to, czy zdajemy sobie sprawę z tego, ile trzeba zapłacić za najpopularniejsze modele, a także za samochody dostępne tylko dla nielicznych. Sprawdź swoją wiedzę w naszym quizie!

Bentley Continental GT – pośpiech jednak nie upokarza – TEST

Bentley Continental GT – pośpiech jednak nie upokarza – TEST

Nawet jeśli chcesz wydać ponad milion złotych na ekskluzywne coupé, wybór nie jest łatwy. Frywolne Ferrari, perwersyjne Lamborghini, filmowy Aston Martin, czy nobliwy Rolls-Royce? Continental GT zdaje się w jednej, wytwornej bryle zamykać cechy wszystkich tych wozów. Przyspiesza do „setki” w 3,7 s, a przy tym zapewnia komfort na miarę limuzyny.

Kuba Wojewódzki sprzedaje swojego Bentleya

Kuba Wojewódzki sprzedaje swojego Bentleya

Jakiś czas temu informowaliśmy o nowym nabytku Kuby Wojewódzkiego. Showman kupił sobie na 55 urodziny najnowszego Bentleya Continentala GT. Teraz postanowił sprzedać swoje dotychczasowe auto, o czym szybko poinformował na Facebooku.

Bentley wspomina model R-Type Continental | Wideo

Bentley wspomina model R-Type Continental | Wideo

Pierwszym Bentleyem noszącym nazwę Continental był R-Type z 1952 roku. W chwili debiutu był to najszybszy czteromiejscowy Grand Tourer. Brytyjska marka nie mogła nie wykorzystać historycznego modelu przy promocji nowego Continentala GT Speed, który jest najszybszym seryjnie produkowanym Bentleyem w historii.

Bentley Continental GT Speed: 331 km/h przez Australię

Bentley Continental GT Speed: 331 km/h przez Australię

Panowie z Bentleya postanowili zademonstrować możliwości Continentala GT Speed. Za kierownicą zasiadł australijski kierowca wyścigowy, John Bowe, a miejscem akcji była bezkresna, transkontynentalna droga Suart Highway.

Bentley Continental GT V8 S: Emocje z nutą rozsądku

Bentley Continental GT V8 S: Emocje z nutą rozsądku

Chyba ostatnio Bentley trochę spuszcza z tonu. Teraz, żeby kupić najlepiej jeżdżący model w ofercie, wcale nie trzeba czekać na kumulację w lotto

Genewa 2014 | Bentley Continental GT Speed

Genewa 2014 | Bentley Continental GT Speed

Kultowa marka nie poprzestaje w uatrakcyjnianiu swoich modeli. Do Genewy przyjadą odmłodzone wersje coupé i kabriolet Continentala GT Speed.

Bentley Continental GT3 ma 600 KM i 1300 kg

Bentley Continental GT3 ma 600 KM i 1300 kg

Wyścigowy Bentley Continental GT3 jest o prawie 1 tonę lżejszy od wersji cywilnej. Bentley chce powrócić na tory wyścigowe i znów wygrywać w Le Mans.

Nowy Bentley Continental GTC Speed

Nowy Bentley Continental GTC Speed

Jedną z gwiazd międzynardowego salonu samochodowego w Detroit (styczeń 2013) będzie zapewne nowy Bentley Continental GTC Speed z otwieranym miękkim dachem

Bentley Continental GT Speed: szybkość ma w nazwie

Bentley Continental GT Speed: szybkość ma w nazwie

625 KM, 800 Nm, 8-stopniowy „automat” i napęd na 4 koła. Tak, z Bentleya Continentala GT Speed moglibyśmy nie wysiadać do końca życia. Niewiele jest aut, które potrafią dostarczyć takiego spektrum stanów emocjonalnych za kierownicą. I to zarówno na drodze, jak i na torze

Megatest supersportowych samochodów

Megatest supersportowych samochodów

Dziewięciu bezkompromisowych sportowców walczy na torze o tytuł najlepszego auta. Sprawdzamy: który z nich najszybciej jeździ, który pozwala na najsprawniejsze pokonywanie łuków i który daje największą frajdę z jazdy

Najszybszy Bentley w historii

Najszybszy Bentley w historii

Bentley Continental GT Speed to najszybsze auto tego producenta wprowadzone do seryjnej produkcji. Samochód osiąga prędkość maksymalną 329 km/h

Nowy silnik V8 Bentleya

Nowy silnik V8 Bentleya

Podczas styczniowego salonu samochodowego w Detroit, Bentley zaprezentuje modele Continental GT i GTC z nowym motorem 4.0 V8 twin-turbo, który będzie alternatywą dla topowej jednostki 6.0 W12
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test