To już kolejny po Azure wariant Continentala GT. O ile jednak ten pierwszy skupia się na poprawie samopoczucia i maksymalnym komforcie użytkowników, o tyle S adresowany jest do wszystkich, którzy cenią mocne i ekstrawertyczne samochody o wysokich osiągach.

Bentley Continental GT S – potęga V8 twin-turbo

W Continentalach GT S i GTC S pod maską znajdziemy turbodoładowany, ośmiocylindrowy silnik widlasty o pojemności 4,0 l, mocy 550 KM i momencie obrotowym 770 Nm, który pozwala na przyspieszenia do "setki" w 4 s i osiąganie maksymalnej prędkości blisko 320 km/h. Jego sportowy charakter w wersjach S wzmacnia dodatkowo sportowy układ wydechowy. Standardem jest także zaawansowany 48 -voltowy elektryczny system aktywnej kontroli przechyłów – Bentley Dynamic Ride. Dzięki generującym 1300 Nm w ciągu 0,3 s silnikom umieszczonym w drążkach stabilizujących potrafi on kompensować siły na zakrętach, minimalizując wychylanie się nadwozia, a także poprawia stabilność i komfort prowadzenia przy większych prędkościach.

Bentley Continental GT S – sportowy urok

Pod względem stylistycznym warianty S wyróżniają m.in. czarna błyszcząca atrapa grilla, charakterystyczne oznaczenia S na przednich błotnikach, poczwórne końcówki rur wydechowych oraz wzorowane na wersji GT Speed przedłużenia progów. „Eski” mogą poruszać się na nowych 22-calowych felgach z pięcioma ramionami w kształcie litery „Y”, lakierowanych oczywiście na czarno, spod których wyzierają czerwone zaciski tarcz hamulcowych lub w kolorze Pale Brodgar Satin albo na 21-calowych trójramiennych alufelgach z czarnymi i jasnymi elementami wykończenia. Uwagę zwracają ponadto przyciemnione reflektory i lampy tylne oraz skrzydlate logo marki (na masce silnika i klapie bagażnika) i napis "Bentley" wykończone błyszczącym chromem w przeciwieństwie do pozostałych czarnych detali nadwozia.

Także wnętrze stanowi kontynuację dynamicznego stylu nadwozia. Kierownica, dźwignia zmiany biegów, poduszki i oparcia siedzeń zostały obszyte materiałem Dynamica, natomiast w zagłówkach siedzeń, obiciach drzwi, wzdłuż deski rozdzielczej i wokół konsoli została zastosowana skóra. Tablica zegarów kontynuuje sportowy motyw z taką samą grafiką ukierunkowaną na osiągi jak w Continentalu GT Speed. Fotele w wersji S są ryflowane, z pikowaniem dostępnym jako opcja, a emblemat "S" jest wyhaftowany na zagłówku każdego fotela; haftowane skrzydła Bentleya są bezpłatną opcją. Elementy wykończeniowe obejmują metalową plakietkę z podpisem "S" na masce oraz podświetlane listwy progowe z symbolem "S" zamiast tabliczki Bentley Motors Ltd.

Auto będzie można zamawiać już wkrótce. Ceny jeszcze nie są znane.