W siedzibie koncernu w Monachium, milionowy egzemplarz BMW wyposażony standardowo w technologię EfficientDynamics, został zaprezentowany swojemu nowemu właścicielowi, prawnikowi dr Thomasowi Leske. BMW 520d Touring łączy w sobie komfort jazdy, nowoczesne technologie, bezpieczeństwo oraz luksus na najwyższym poziomie z rzadko spotykaną w tym segmencie wydajnością.

Wprowadzana sukcesywnie do wszystkich produkowanych przez koncern BMW modeli technologia EfficientDynamics przyniosła wyraźny efekt w międzynarodowych staraniach w zmniejszeniu konsumpcji paliwa oraz redukcji emisji CO2 i udowodniła, że postępy w tworzeniu przyjaznego środowisku transportu nie stoi na przeszkodzie w osiąganiu przyjemności z jazdy.

Dla nowego właściciela decydującymi czynnikami przy wyborze auta były komfort prowadzenia, wysoka jakość oraz wydajność.

- BMW serii 5 zawsze było moim ulubionym modelem, ale nie przypuszczałem, że auto z tego segmentu może być aż tak wydajne – mówi Tomas Leske.

W technologię EffiecientDynamics wyposażone są samochody ze wszystkich serii produkowanych przez BMW Group. Jest to wyposażenie standardowe oferowane bez dodatkowej opłaty. Pomimo ponad przeciętnego udziału w rynku w segmencie samochodów luksusowych, w całej flocie produkowanej w okresie między 1995 a 2008 rokiem, BMW Group chce obniżyć spalanie o 25%. Takie dobrowolne zobowiązanie podjął koncern przed ACEA European Automobile Manufacturers’s Assocition.

BMW Group odgrywa również ogromną rolę w produkcji aut, które spełniają przyszłe standardy emisji Euro 5. Od jesieni już 23 spośród będących w sprzedaży modeli BMW, będę spełniały te wymogi. Między nimi, jako jedyny przedstawiciel klasy wyższej średniej przystosowany do tych standardów, znajduje się BMW 520d.

Technologia Efficient Dynamics jest częścią standardowego wyposażenia każdego nowego BMW. W przeciwieństwie do innych producentów samochodów udogodnienia takie jak brake energy regeneration (odzyskiwanie energii hamowania), funkcja Auto Start Stop (automatyczne włączanie i wyłączanie silnika) czy gear shift indicator (wskaźnik zmiany biegów) znajdują się w wyposażeniu bez dodatkowej dopłaty.

W produkcji z roku 2009 liczba modeli, których maksymalna emisja spalin to 140gr na kilometr, również wzrośnie do 23. Między nimi znajduje się BMW 520d, który ma najlepsze wyniki w swoim segmencie. Średnie spalanie Sedana to 5.1 litra na 100 km przy emisji CO2 136 gr/km.

520d Touring spala 5.3 l/100 KM i emituje 140 gr/km. W roku modelowym 2009 BMW 520d o mocy 130kW/177 KM, wyposażone w czterocylindrowy silnik Diesla, aluminiową skrzynię korbową i układ Common Rail z bezpośrednim wtryskiem będzie jedynym samochodem w tym segmencie, który emisję CO2 ma zredukowaną do maksymalnego poziomu 140 gr/km, odpowiadając równocześnie standardom emisji Euro 5.

Zgodnie z założeniami EfficientDynamics, każdy nowy model produkowany przez koncern, musi mieć lepsze parametry dostyczące spalania i większą dynamikę w porównaniu ze swoim poprzednikiem. Dzięki temu samochody BMW pokonują swoich konkurentów w segmencie w testach porównawczych, osiągając najlepsze przyspieszenie, najniższe spalanie i najniższą emisję CO2.

Międzynarodowy sukces w redukcji spalania i emisji CO2

Sukcesy technologii EfficientDynamics wywarły wrażenie nie tylko na konsumentach ale również na niezależnych ekspertach z całego świata. Po sukcesie w Niemczech, gdzie strategia koncernu została nagrodzona przez tygodnik „Bild am Sonntag” „Zieloną kierownicą” oraz otrzymała nagrodę „Paul-Pietsch – Preis” niemieckiego magazynu „Auto, motor und sport”, kilka miesięcy temu BMW 118d (105kW/143 KM, 4.5 l/100km, 119gr CO2/km) otrzymało międzynarodową nagrodę „Word Green Car of the Year Award” 2008. Poza tym modele BMW 118d, BMW 520d i BMW 318d otrzymały niemiecką nagrodę „OKO-TREND Auto-Umwelt-Zertifikat” 2008.

Wyjątkową skuteczność EfficientDynamics potwierdziły dwa niezależne badania. Zgodnie z brytyjskim rankingiem internetowym „Clean Green Cars”, emisja CO2 nowo rejestrowanych aut BMW spadła w pierwszej połowie 2008 roku o 11.34% w porównaniu do roku poprzedniego. Podana przez ekspertów informacja połączona z badaniami nad przyjaznymi środowisku technologiami i porównaniem spalania oraz poziomu emisji CO2, potwierdza, że BMW wykonało najbardziej znaczący postęp spośród wszystkich producentów samochodów.

Ostatnie wydanie amerykańskiego Enviromental Defense Report publikuje podobne dane. Niezależne badania nad konsumpcją paliwa nowych samochodów prowadzone w USA między 1990 a 2005 rokiem dowiodły, że BMW Group włożyło większy wkład w redukcję emisji CO2 niż inni producenci.