Jego założycielem jest Sven Quandt, przedstawiciel jednej z najbogatszych rodzin przemysłowców w Niemczech, która jest też znaczącym udziałowcem koncernu BMW. Nie dziwi zatem, że zespół od początku swojego istnienia wykorzystuje samochody tej marki i blisko współpracuje z działem motosportu bawarskiej firmy. Podczas ostatniego rajdu Dakar kierowcy zespołu wygrali aż 6 odcinków specjalnych. W klasyfikacji generalnej na 4 miejscu sklasyfikowany został Stéphane Peterhansel / Jean-Paul Cottret, a miejsce 5 padło łupem załogi Guerlain Chicherit / Kristina "Tina" Thörner, która wystąpi w Warszawie.
Na VERVA Street Racing zobaczymy dwa najnowsze modele BMW X3 CC oraz ciężarówkę rajdową, która uczestniczy w rywalizacji w kategorii 6 x 6.
Oficjalna nazwa zespołu: X-raid GmbH
Siedziba zespołu: Trebur (k. Frankfurt nad Menem), Niemcy
Data założenia: 2002
Seria rajdowa: Cross Country
Liczba samochodów rajdowych: 4
Największe sukcesy:
Stéphane Peterhansel / Jean-Paul Cottret: 4 miejsce w rajdzie Dakar 2010
Guerlain Chicherit / Kristina "Tina" Thörner: 5 miejsce w rajdzie Dakar 2010, 1 miejsce w Pucharze Świata FIA Cross Country 2009
Leonid Novitskiy / Andreas Schulz: 1 miejsce w rajdzie Abu Dhabi Desert Challenge 2010, 1 miejsce w rajdzie Estoril-Portimao Marrakech 2010
Podstawowi kierowcy: Stéphane Peterhansel (45), Guerlain Chicherit (32), Leonid Novitskiy (42)
Kierowcy, którzy wystąpią na VERVA Street Racing: Guerlain Chicherit, t.b.c.
Samochód: BMW X3CC
Silnik: 6 cylindrów, 3-litrowy Diesel, turbodoładowanie szeregowo-równoległe (Variable Twin Turbo)
Pojemność skokowa: 3000 cc
Moc maksymalna: ok. 286 PS / KM przy 4000 obr. / min.
Moment obrotowy: 650 Nm - 2100 U / min
Prędkość maksymalna: ok. 182 km/h
Skrzynia biegów: Sadev 5-cio lub 6-cio biegowa sekwencyjna
Sprzęgło: tarcza sprzęgła Sinter Metal AP Racing
Dyferencjał: X-trac
Podwozie: Space-Frame, Heggemann
Nadwozie: Carbon-Kevlar, Faster
Rama pomocnicza przednia: Heggemann
Masa: ok. 1850 kg
Hamulce: 6-tłokowe, AP Racing
Koła: felgi BBS
Opony: BF Goodrich
Koła zapasowe: 3, BBS / BF Goodrich
Zawieszenie: niezależne, przednie i tylne amortyzatory Reiger Racing z 250 mm zbiornikiem podróżnym
Systemy bezpieczeństwa: klatka bezpieczeństwa (Heggemann) zgodna na normami FIA; system przeciwpożarowy,
Pojemność zbiornika paliwa: zbiornik bezpieczeństwa FT3, Pojemność paliwa 420 l.
System podnośnikowy: hydrauliczny, Reiger