W sierpniu 2009 roku rozpocznie się sprzedaż nowego modelu BMW X1 w Polsce. Najtańsza wersja X1 sDrive20d z czterocylindrowym wysokoprężnym silnikiem rzędowym o pojemności skokowej 1995 cm3 o mocy 130 kW (177 KM) będzie kosztowała 131 800 zł. Natomiast najdroższa X1 xDrive28i napędzana sześciocylindrowym rzędowym silnikiem benzynowym o pojemności skokowej 2996 cm3 i mocy 190 kW (258 KM) została wyceniona na 188 200 zł.
W Polsce będą dostępne cztery wersje silnikowe – jedna benzynowa oraz trzy wysokoprężne.
W celu uatrakcyjnienia oferty producent przewidział także bogate wyposażenie dodatkowe. Dla przykładu stylistyka Blue Elegance, to wydatek 10,5 tys. zł. Pakiet X Line – 1,3 tys. zł, reflektory bi-ksenonowe – 2,4 tys. zł, reflektory adaptacyjne – 1,6 tys. zł, automatyczna przekładnia Steptronic – 8,2 tys. zł, Servotronic – 1 tys. zł, zawieszenie sportowe – 1,2 tys. zł, sportowe koło kierownicy – 1,2 tys. zł, sportowe fotele z elektryczna regulacją szerokości oparcia – 2,4 tys. zł, elektryczna regulacja przednich foteli z pamięcią ustawienia – 5 tys. zł, klimatyzacja automatyczna – 2,3 tys. zł, panoramiczny szklany dach – 5,5 tys. zł, czujniki parkowania z przodu i z tyłu – 3 tys. zł, kamera cofania – 1,7 tys. zł, tempo mat z funkcją hamowania – 1,4 tys. zł, Harman/Kardon Surround Sound System z 11 głośnikami – 4,8 tys. zł, system nawigacji satelitarnej Professional z 8,8-calowym ekranem – 10,3 tys. zł, komplet walizek BMW – 1,6 tys. zł.
Wersje silnikowe dostępne w Polsce:
BMW X1 xDrive28i: sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z zespoloną magnezowo-aluminiową skrzynią korbową, układem VALVETRONIC i Double Vanos,pojemność skokowa: 2996 cm3,moc: 190 kW / 258 KM przy 6600 obr./min,maks. moment obrotowy: 310 Nm przy 2600-3000 obr./min,przyspieszenie (0–100 km/h): 6,8 s,prędkość maksymalna: 205 km/h (230 km/h w opcjonalnej konfiguracji do dużych prędkości),średnie zużycie paliwa wg UE: 9,4 / 100 km, emisja CO2 wg UE: 219 g/km,norma emisji spalin: Euro 5
BMW X1 xDrive23d: czterocylindrowy silnik wysokoprężny z aluminiową skrzynią korbową, BMW TwinPower Turbo i bezpośrednim wtryskiem Common Rail,pojemność skokowa: 1995 cm3,moc: 150 kW / 204 KM przy 4400 obr./min,maks. moment obrotowy: 400 Nm przy 2000-2500 obr./min,przyspieszenie (0–100 km/h): 7,3 s,prędkość maksymalna: 205 km/h (223 km/h w opcjonalnej konfiguracji do dużych prędkości),średnie zużycie paliwa wg UE: 6,3 / 100 km,emisja CO2 wg UE: 167 g/km,norma emisji spalin: Euro 5
BMW X1 xDrive20d: czterocylindrowy silnik wysokoprężny z aluminiową skrzynią korbową, turbosprężarką o zmiennej geometrii wlotu i bezpośrednim wtryskiem Common Rail,pojemność skokowa: 1995 cm3,moc: 130 kW / 177 KM przy 4000 obr./min,maks. moment obrotowy: 350 Nm przy 1750-3000 obr./min,przyspieszenie (0–100 km/h): 8,4 s,prędkość maksymalna: 205 km/h (213 km/h w opcjonalnej konfiguracji do dużych prędkości),średnie zużycie paliwa wg UE: 5,8 / 100 km,emisja CO2 wg UE: 153 g/km,norma emisji spalin: Euro 5
BMW X1 sDrive20d: czterocylindrowy silnik wysokoprężny z aluminiową skrzynią korbową, turbosprężarką o zmiennej geometrii wlotu i bezpośrednim wtryskiem Common Rail,pojemność skokowa: 1995 cm3,moc: 130 kW / 177 KM przy 4000 obr./min,maks. moment obrotowy: 350 Nm przy 1750-3000 obr./min,przyspieszenie (0–100 km/h): 8,1 s,prędkość maksymalna: 205 km/h (218 km/h w opcjonalnej konfiguracji do dużych prędkości),średnie zużycie paliwa wg UE: 5,3 / 100 km,emisja CO2 wg UE: 139 g/km,norma emisji spalin: Euro 5
BMW X1 - ceny w Polsce
WersjaUkład cylindrówPojemność skokowa (cm3)Moc kW (KM) Cena (zł)X1 xDrive28iR62996190 (258)188 200X1 sDrive20dR41995130 (177)131 800X1 xDrive20dR41995130 (177)141 600X1 xDrive23dR41995150 (204)149 600