Kompaktowe SUV BMW o nazwie X3 na rynku pojawiło się w roku 2003 i zajęło miejsce obok większego X5. Teraz, po trzech latach, inżynierowie z Bawarii znowu przeprowadzili prace projektowe i zafundowali „iks-trójce“ face lifting. Nie można oczekiwać żadnych rewolucyjnych zmian, wygładzono tylko linie nadwozia, jednak najważniejsze zmiany odbyły się pod maską. Ten lifting, to ostatni stopień ewolucji aktualnego X3, w Monachium już teraz przygotowywana jest jego nowa generacja.
Z zewnątrz różnice zauważą tylko znawcy marki lub właściciele pierwszych X3. Design nie uległ wyraźnym zmianom, dzięki nowemu przedniemu zderzakowi i nowym materiałom odmłodzone X3 wydoroślało i jest bardziej eleganckie. Stylistykę i funkcję tylnych świateł poprawia teraz technologia diodowa LED. Standardowo auto oferowane jest z 17“ kołami, w modelu X3 3,0sd zamontowano koła 18-calowe, a w wyposażeniu opcjonalnym znalazły się dziewiętnastki. Wnętrze także wykonano z lepszych materiałów, które teraz jest bardziej usportowione, przede wszystkim dzięki wykorzystaniu aluminium. Dla bardziej konserwatywnych klientów przygotowano zamiast aluminium elementy drewniane.
Nowy silnik 3,0sd twin turbo
Największa nowość znalazła się pod maską. Chodzi o zupełnie nowy turbodiesel 3,0sd, który wyposażono w dwustopniowe doładowanie VTT (Variable Twin Turbo). Silnik dysponuje wtryskiem paliwa common-rail, nie brakuje również filtra cząstek stałych. Silnik 3,0sd może pochwalić się mocą 286 koni (210 kW) oraz momentem obrotowym 580 Nm, co oznacza lepsze osiągi niż w modelu 535d (272 KM, 560 Nm). X3 3,0sd przyśpiesza do setki w 6,6 s a wskazówka prędkościomierza zatrzymuje się dopiero na liczbie 240. Kolejnymi alternatywami wysokoprężnymi są klasyczny 6-cylindrowiec 3,0d (218 KM, 500 Nm) albo 4-cylindrowiec 2,0d (150 KM, 330 Nm). Ciekawe, że nie zdecydowano się na montaż mocniejszej wersji silnika 2,0d o mocy 163 KM, która pracuje pod maską nowej trójki.
Dla tradycjonalistów, którzy dają pierwszeństwo silnikom benzynowym, BMW przygotowało nową generację 6-cylindrowców o pojemności 2,5 l (218 KM, 250 Nm) i 3,0 l (272 KM, 315 Nm). Oba silniki mają kadłub z magnezu, zmienne fazy rozrządu Bi-Vanos oraz płynną regulację skoku zaworów ssących Valvetronic. Podstawową jednostką benzynową pozostaje 2-litrowy 4-cylindrowiec (150 KM, 200 Nm). Wszystkie modele standardowo wyposażone są w 6-biegową przekładnię manualną. Topowa wersja 3,0 sd dostarczana jest z 6-biegową skrzynią automatyczną.
Od września w sprzedaży
Modyfikacjom poddano także system DSC (Dynamic Stability Control), który lepiej pracuje przy ekstremalnym obciążeniu układu hamulcowego oraz posiada system osuszania tarcz, dodano HDC (Hill Descent Control), który ułatwia zjazd ze wzniesienia, oraz inne ulepszenia systemu, znane z BMW 5. Wszystko to współpracuje z napędem na cztery koła xDrive, który przy normalnej jeździe ustawiony jest w stosunku 40:60. Zmodernizowane BMW X3 do sprzedaży trafi we wrześniu, a cena podstawowa w Niemczech wyniesie 33.500 euro (ok. 130.000 zł).