Produkcja nowego modelu Kia ruszy na początku 2009 roku. Bosch dostarcza do niego także rozruszniki, sterowniki silnika oraz czujniki położenia wału korbowego.

Technologia Start-Stop pozwala w niedrogi sposób obniżyć zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla. W samochodzie zatrzymującym się, np. na czerwonym świetle system automatycznie wyłącza silnik, a następnie uruchamia go, gdy tylko kierowca będzie chciał ruszyć i naciśnie pedał sprzęgła. Największe oszczędności rozwiązanie Start-Stop daje przy poruszaniu się po mieście – testy przeprowadzone przez koncern Kia wykazują, że mogą one sięgać nawet 15 proc.

Przy projektowaniu systemu Start-Stop dla modelu KIA cee’d ISG inżynierowie Boscha wyraźnie zwiększyli liczbę możliwych rozruchów, a tym samym wydłużyli żywotność układu w porównaniu do konwencjonalnych rozruszników. Mocniejszy silnik elektryczny oraz cichsza i ulepszona mechanika jednotorowa gwarantują niezawodny i szybki start silnika. Mimo rozszerzenia funkcji rozrusznik zachował kompaktową konstrukcję i można go bardzo łatwo zintegrować w pojeździe. Sterownik (także skonstruowany przez firmę Bosch) zawiera oprogramowanie, które analizuje wszystkie wymagane dane czujników oraz steruje procesem wyłączania i włączania silnika. Koncern dostarcza do nowego modelu KIA również czujniki położenia wału korbowego, które informują system o dokładnej pozycji wału napędowego.

W systemach Start-Stop produkcji Bosch kryją się kompetencje z zakresu techniki rozruchowej, układów napędowych oraz dystrybucji energii. W przeciwieństwie do innych technologii, rozwiązanie Boscha jest przystosowane także do rozruchu zimnego silnika Diesla. Bosch ma w swojej ofercie niemal wszystkie komponenty do tych systemów: specjalnie przystosowane rozruszniki, oprogramowanie sterujące, czujniki położenia wału korbowego, czujniki akumulatora oraz wydajne alternatory.

Bosch oferuje systemy typu Start-Stop od 2007 roku. Do połowy 2008 roku wyposażono w nie już pół miliona samochodów marki BMW i Mini. Eksperci Boscha szacują, że do roku 2012 co drugi nowy samochód w Europie będzie wyposażony w ten ekologiczny i ekonomiczny system. Oprócz koncernu Kia, trzech kolejnych producentów samochodów przygotowuje się do rozpoczęcia produkcji aut z seryjnie montowanym systemem Start-Stop firmy Bosch. Ma to nastąpić w ciągu najbliższych miesięcy.