Po kilku limitowanych edycjach (Pur Sang, Sang Noir, FBG par Hermes) bazujących na coupe Veyron, firma Bugatti przygotowała kolejną specjalną odmianę luksusowego supersportu. Tym razem nie chodzi zaledwie o zmianę stylu i użytych materiałów, modyfikacje dotknęły konstrukcji auta. Samochód otrzymał bowiem zdejmowany panel dachowy, tak więc powstało nadwozie typu targa. Awaryjnie szklany panel dachowy można zastąpić płóciennym, gdyż z powodu braku miejsca szklany panel nie można przewozić w samochodzie.
Przednią szybę wydłużono, dzięki czemu kończy bliżej głów podróżnych, a podłogę auta odpowiednio usztywniono, co negatywnie podpisało się na masie auta. Żeby wzrost masynie był aż tak odczuwalny, zastosowano drzwi z karbonu, które dysponują strukturalnym wzmocnieniem ze stali o podwyższonej wytrzymałości, która w razie kolizji przenosi energię dalej na karoserię. Wzmocnienia, które otwartemu nadwoziu zapewniają sztywność wersji coupe, znajdziemy w okolicach słupka B (za drzwiami), a pod skrzynią biegów pojawił się duży karbonowy panel.
Standardowe Bugatti Veyron 16.4 napędzane jest widlastym 16-cylindrowym silnikiem w układzie W o pojemności 7993 cm3. Doładowanie zapewniają cztery turbosprężarki, dzięki którym udało się uzyskać moc 736 kW (1001 KM) przy 6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 1250 Nm dostępny w zakresie 2200-5500 obr./min. Za pośrednictwem 7-biegowej przekładni DSG siła napędowa przekazywana jest na wszystkie cztery koła. Wersja Grand Sport otrzyma taką samą technikę.
Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h odbywa się w 2,7 s (o 0,2 s więcej od wersji coupe), do 200 km/h auto rozpędza się w 7,3 s (czas niezmieniony), a z prędkością 300 km/h Veyron pędzi w 16,7 s (czas niezmieniony). Prędkość maksymalna wynosi 407 km/h, z płóciennym dachem samochód nie powinien poruszać się szybciej niż z prędkością 130 km/h, natomiast bez dachu technicznie możliwe jest osiągać prędkość 360 km/h.
Premiera auta odbyła się w miniony weekend na tegorocznym konkursie samochodowego piękna Pebble Beach Concourse d'Elegance. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów w przeciągu roku 2009, jednak samochód z numerem jeden został zlicytowany w Pebble Beach na cele charytatywne. W sumie powstanie 150 egzemplarzy tego wyjątkowego roadstera, a cena podstawowa wyniesie 1,66 mln euro.