Zwycięska załoga pokonała odcinek specjalny na trasie etapu z Budapesztu do Baia Mare w czasie 51 min. i 30 sek.

Za triumfatorami Dakaru 2007 i głównymi faworytami do zwycięstwa w rajdzie, ze stratą 25 sek. na mecie pojawił się czeski zespół Tatry Ales Loprais – Ladislav Lala. Trzeci był Marcel Van Vliet z pilotem Simonem Koetsier (Ginaf) ze stratą 2 min. 9 sek. do prowadzącego.

Pierwszy etap, chociaż krótki, nie należał do najłatwiejszych. Miękkie piaszczyste podłoże z głębokimi koleinami, efektowny bród i leśne odcinki, to wszystko zawodnicy spotykali na jego trasie.

„To jeden z najładniejszych europejskich odcinków specjalnych, w których uczestniczyłem” – powiedział Ales Loprais (Loprais Tatra Team).

Czeska załoga miała na jego trasie defekt koła. „Stało się to na prawym zakręcie, gdy ciężarówka jechała na dwóch kołach. Wówczas obciążona opona zeszła z obręczy. Aleš to jednak usłyszał, gdyż miał otwarte okienko, Milan Holáň już do końca etapu musiał to koło dopompowywać i cały czas sprawdzać w nim ciśnienie.” – powiedziałLadislav Lala. „W tym momencie prawie doszliśmy Stacey’a, ale przez problem z opona musieliśmy zwolnić. Strata jest jednak niewielka”

Pierwszy etap z Budapesztu do Baia Mare, liczył530 km, w tym 63 km odcinka specjalnego, polska ekipa w składzie Grzegorz Baran - Andrzej Grigoriew - Izabela Szwgarzyk z zespołu Diverse Extreme Team ukończyła etap na 24. pozycji ze stratą do lidera 17 min. 45 sek.

Załoga ciężarówki Diverse Extreme Team dotarła do bazy rajdu Central Europe Rally późnym wieczorem, zmęczona za to w doskonałych humorach. Wszyscy zgodnie chwalą organizację rajdu, jak również niesamowitą atmosferę i gościnność Węgrów.

Izabela Szwagrzyk, która debiutuje na fotelu pilota w tak prestiżowej imprezie spisała się doskonale, czym zasłużyła na pochwały samego dowódcy 10-tonowego MAN-a TGA- Grzegorza Barana. Jak sama mówi etap był trudny a debiut mocno stresujący dla młodej dziewczyny, ale adrenalina to jej żywioł, wiec już nie może doczekać się startu do drugiego odcinka.

Grzegorz Baran: Jestem bardzo zadowolony z samochodu i ze współpracy z naszą nową pilotką. Tworzymy zgraną ekipę i mam nadzieję, że z każdym etapem będzie tylko lepiej. Odcinek był dość trudny, GPS podawał bardzo dużo informacji, które się szybko zmieniały, ktoś skomentował nawet, że jak w rajdzie WRC. Pogoda jest fantastyczna; ciepło, słońce. Generalnie wszystkie samochody rajdowe i serwisowe są niesamowicie przyjmowane przez Węgrów, którzy stali przy ulicach i wiwatowali na cześć naszej rajdowej karawany. Obsada jest bardzo mocna, nikogo nie zdziwiła dzisiejsza wygrana Staceya z zespołu MAN-a, to główny pretendent do zwycięstwa.

MNrZałogaMarkaCzasStrata1.400STACEY (NLD), CHEVAILLIER (BEL), DER KINDEREN (NLD)MAN0:51:300:00:002.401LOPRAIS (CZE), LÁLA (CZE), HOLÁŇ (CZE)TATRA0:51:550:00:253.408VAN VLIET (NLD), KOETSIER (NLD), VAN VEENENDAAL (NLD)GINAF0:53:390:02:094.402VAN GINKEL (NLD), BRUINSMA (NLD), DE ROOY (NDL)GINAF0:54:080:02:385.404DE AZEVEDO (BRA), JUSTO (BRA), MARTINEC (CZE)TATRA0:57:550:06:256.406VILA ROCA (ESP), TORRELLARDONA (ESP), BUSOMS (ESP)MERCEDES0:58:010:06:317.427VAN EERD (NLD), MAESSEN (BEL), TIMMERMANS (NLD)DAF0:58:120:06:428.407MACÍK (CZE), KALINA (CZE), VALTR (CZE)LIAZ0:58:450:07:1524.420BARAN (POL), GRIGORJEW (POL) SZWAGRZYK (POL) MAN1:09:150:17:45