Szósta generacja Chevroleta Camaro to zupełnie nowy samochód, a z poprzedniej generacji pozostało tylko logo. Ostateczne kształty nadwozia są efektem 350 godzin testów a tunelu aerodynamicznym.
Nowy Chevrolet Camaro ma długość 4784 mm, szerokość 1897 mm i wysokość 1348 mm. Masa pojazdu, który powstał na platformie Alpha, zmniejszyła się o 90 kg, ale o 28 proc. zwiększyła się sztywność nadwozia, do którego wykorzystano elementy z aluminium.
Chevrolet Camaro Gen Six (tak oficjalnie określa go GM) może być napędzany jednym z trzech silników benzynowych. Turbodoładowany czterocylindrowy o pojemności skokowej 2.0 l ma moc 279 KM i maksymalny moment obrotowy 400 Nm w zakresie od 3000 do 4500 obr./min. Nowy widlasty sześciocylindrowy silnik o pojemności skokowej 3.6 l ma moc 340 KM i maksymalny moment obrotowy 385 Nm. Ma on system odłączenia dwóch cylindrów Active Fuel Management.
Najmocniejsza w ofercie jednostka ośmiocylindrowa LT1 V8 6.2 l, która ma moc 461 KM i maksymalny moment obrotowy 617 Nm.
Wszystkie silniki Chevroleta Camaro współpracują z sześciobiegową przekładnia manualną lub ośmiostopniową automatyczną Hydra-Matic z możliwością sterowania sekwencyjnego, dźwigniami umieszczonymi pod kierownicą.
Podwozie w wersji SS otrzyma aktywne zawieszenie MRC (Magnetic Ride Control), które w mgnieniu oka dostosowuje się do aktualnych warunków na drodze. Camaro LT ma przednie hamulce tarczowe o średnicy 320 mm z czterema zaciskami i tylne o średnicy 315 mm z jednym zaciskiem. Natomiast wersja SS ma przednie tarcze o średnicy 345 mm i tylne 338 mm, wszystkie z czterema zaciskami. Pochodzą one od Bremo, a opony dostarcza Goodyear.
Wnętrze jest przyjazne kierowcy. Deska rozdzielcza utrzymała analogowy styl klasyczny, zamontowano oświetlenie z diodami LED. Dźwignia zmiany trybu jazdy zamontowana została na środkowej konsoli, a kierowca ma do wyboru tryb: Snow/Ice, Tour, Sport, a w wersji SS także Track do jazdy po torze.
Dwa ośmiocalowe wyświetlacze LCD pozwalają na pełny monitoring oraz korzystanie ze wszystkich dostępnych systemów.
Nowy Chevrolet Camaro trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku (data nie jest jeszcze znana). Auto będzie produkowane w fabryce Lansing Grand River. Co prawda Chevrolet wycofał się z Europy, ale jest nadzieja, że model ten znajdzie się także w europejskiej ofercie.