Według najnowszych informacji, europejska centrala ma zamiar dobrze wyposażoną wersję sprzedawać za niecałych 15 tys. Euro. Pierwsze egzemplarze mają się pojawić w Europie już na początku maja 2009 roku.
Sedan skierowany zostanie przede wszystkim na rynki południowej i centralnej Europy, gdzie ten typ nadwozia cieszy się popularnością. Poważne plany ma także niemieckie przedstawicielstwo Chevroleta, które chce oferować ten model jako tańszą alternatywę dla Opla Astra.
Podstawowa wersja Chevroleta Cruze ma standardowo 6 poduszek powietrznych, ESP, radio z odtwarzaczem CD, elektrycznie sterowane szyby w drzwiach, ale już za klimatyzację trzeba dopłacić.
W ofercie znajdą się cztery silniki czterocylindrowe. Benzynowe - 1,6 16V (83 kW, 153 Nm) i 1,8 16V (104 kW, 176 Nm), które mają aluminiowa konstrukcję, zmienne czasy otwarcia zaworów. Turbodiesel o pojemności skokowej 2,0 l i mocy 110 kW oraz maksymalnym momencie obrotowym 320 Nm. W późniejszym okresie dojedzie jeszcze słabsza wersja jednostki wysokoprężnej o mocy 92 kW. Z silnikami może współpracować pięciostopniowa przekładnia manualna lub nowy sześciostopniowy automat.
Zapewne główną bronią modelu Cruze będzie jego design, który jest dynamiczny i typowo europejski. Także widać wyraźny postęp we wnętrzu, które już niczym nie przypomina Lacetti. Auto powstała na zupełnie nowej platformie, którą otrzyma także przyszła generacja Opla Astra.Chevrolet Cruze w EuropieSilnik1,6 16V1,8 16V2,0 DPojemność skokowa [cm3]--1991Cylindry/zawory4/44/44/4Moc [kW/obr./min]83/6400104/6200110/4000Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min]153/4200176/3800320/2000Prędkość maksymalna [km/h]---Przyspieszenie 0-100 km/h [s]12,510,010,0Średnie zużycie paliwa [l/100 km]6,76,85,6
Wymiary zewnętrzne pojazdu 4600 x 1790 x 1475 mm, rozstaw osi - 2685 mm, rozstaw przednich kół - 1545 mm, rozstaw tylnych kół - 1560 mm. Masa pojazdu gotowego do jazdy z silnikiem 1,6 i przekładnią manualną wynosi 1290 kg.
Egzemplarze przeznaczone na rynek europejski będą produkowane w fabryce GM Daewoo Auto & Technology w Gunsan, wersja przeznaczona na rynek amerykański w stanie Ohio, a rynek rosyjski otrzyma pojazdy z miejscowego zakładu GM.
Amerykański koncern oczekuje, iż w tym roku sprzeda w Europie 10-12 tys. egz., z możliwością zwiększenia do 25 tys. egz. Natomiast w Rosji, Białorusi i na Ukrainie sprzedaż roczna może osiągnąć 75 tys. egz.