Samochód o długości 4,8 m w USA zazwyczaj sprzedawany jest z 6-cylindrowym silnikiem, ale wyjątkiem nie są ani 8-cylindrowe jednostki. Chevrolet zdecydował się jednak zaoferować niebywałą w tej klasie kombinację 4-cylindrowego silnika i 6-biegowego automatu.
Pod maską znajdziemy więc koncernową jednostkę 2,4 Ecotec ze zmiennymi fazami rozrządu. Silnik osiąga moc 129 kW (175 KM) przy 6400 obr./min i moment obrotowy 217 Nm przy 4500 obr./min. Drugim elementem tego unikatowego zestawu jest wykorzystanie 6-biegowego automatu Hydra-Matic 6T40. Skrzynia biegów należy do nowej gamy automatów GM, które oferują maksymalne osiągi przy zredukowanych rozmiarach. Sześć biegów umożliwia doskonałe wykorzystanie optymalnego zakresu obrotów. W ten sposób zapewniony jest nie tylko większy komfort podróżowania, ale również niższe zużycie paliwa.
Malibu LTZ 2,4 otrzyma 17-calowe koła Chromatec i chromowaną końcówkę wydechu. Wyposażenie tej wersji obejmuje również światła przeciwmgielne, tylne lampy z diod led czy chromowane akcesoria.
Chevrolet Malibu sprzedawany jest również z silnikiem V6 3,6 VVT oraz z układem hybrydowym, który również wyposażono w jednostkę 2,4. Dla wersji LS i LT z jednostką 2,4 przewidziano 4-biegowy automat, 6-biegową automatyczną przekładnię w połączeniu z tym silnikiem znajdziemy wyłącznie w wersji LTZ.