Pod maską znajdzie siębenzynowa jednostka 1.4 Ecotec z turbodoładowaniem, która generuje 138 KM mocy i 200 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd przenoszony jest na przednie koła poprzez 6-stopniową skrzynią manualną lub 6-stopniowy automat. Zawieszenie zostało obniżone i usztywnione, by auto lepiej prowadziło się w zakrętach. Wzmocniono też układ hamulcowy.
Z zewnątrz RS wyróżnia się innymi kształtem lamp przeciwmgielnych, przestylizowanym grillem,czarnymi lusterkami bocznymi, 17-calowymi felgami aluminiowymi, tylnym spojlerem i chromowaną końcówką wydechu. Karoserię przyozdobiono oznaczeniami „RS”. Do wyboru będą cztery koory nadwozia: czerwony i biały oraz szary i czarny (metalizowane).
Wnętrze utrzymane jest w sportowym stylu, w czarnym kolorze, z którym kontrastuje czerwona nić. Zamontowano przednie siedzenia z lepszym trzymaniem bocznym, sportową kierownicę z grubszym wieńcem, aluminiowe nakładki na pedały oraz nową dźwignię lewarka ręcznej skrzyni biegów.
Chevrolet Sonic RS zadebiutuje w styczniu 2012 roku na salonie samochodowym w Detroit, po czym w niedalekiej przyszłości ma trafić do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych. Całkiem możliwe, że Europejczycy również doczekają się „gorącej” odmiany małego hatchbacka. Pozostaje tylko czekać na wieści od europejskiego oddziału General Motors.