Zaledwie 25-letni projektant Ewan Kingsbury z australijskiego GM zaprojektował design studium Chevrolet WTCC Ultra, które nie powinno być tylko makietą o szokującej stylistyce. Samochód, którego pierwsze szkice prezentujemy, będzie w pełni funkcjonujący i będzie przeznaczony przede wszystkim do wyścigów na torze. Właśnie na torach wyścigowych Chevrolet odnosi jeden sukces za drugim, podczas ostatniego wyścigu serii WTCC w czeskim Brnie uzyskał już drugie zwycięstwo w tym roku. Studium pokazuje, jak samochody serii WTCC będą wyglądały w przyszłości. Jest to trochę zadziwiające, gdyż WTCC atrakcyjne jest właśnie dlatego, że wyścigówki podobne są do aut seryjnych. Możliwe więc, że Chevrolet przygotowuje samochód z tak emocjonującą stylistyką nadwozia.
Pod maską samochodu koncepcyjnego umieszczono turbodiesla o mocy 190 KM (140 kW), który pojawi się pod maską Captivy i Lacetti.
Interesujący jest proces powstania samochodu. Studium „amerykańskiej“ marki zaprojektowano w Australii, auto opracowano w Niemczech, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii, silnik to konstrukcja koreańska, a całość zbudowano w Japonii.u.