Według pierwszych informacji, nie zmienią się parametry obecnych prób, natomiast dodane zostaną kolejne, które są wykonywane m.in. przez europejski EuroNCAP. Szczegóły nowych zasad zostaną ujawnione za dwa lata, ale mają obowiązywać dopiero od 2013 roku.

Obecnie na ostateczny wynik crash testu składają się punkty uzyskane z prób zderzenia czołowego ze ścianą, z przeszkodą odkształcalną w 40 proc. oraz symulacji uderzenia w słup bokiem pojazdu. W przyszłości dołączą do nich kolejne z których najważniejsze to - ocena ochrony głów pasażerów, ochrona dziecka w foteliku, wyniki z symulacji potrącenia pieszego oraz punkty za wyposażenie odpowiadające za bezpieczeństwo.

W pierwszym komunikacie C-NCAP nie ma żadnej informacji, czy zmianie ulegną także prędkości najazdowe, które jak wiadomo różnią się od europejskich i amerykańskich. Jakiś czas temu jeden z chińskich portali opublikował test porównawczy takich testów, opierając się na przykładzie Hyundaia Accenta, który został poddany identycznym próbom w Chinach przez lokalny C-NCAP oraz w USA przez IIHS (Insurance Institute for Highway Safety).

Najważniejszy test polega na zderzeniu samochodu z odkształcalną, pionową przeszkodą znajdującą się po stronie kierowcy i przesuniętą o 40 proc. w stosunku do osi symetrii pojazdu (tzw. offset). Odzwierciedla to warunki typowej kolizji dwóch nadjeżdżających z przeciwnych kierunków aut. Model przetestowany przez amerykańską organizację IIHS wyposażony w silnik 1,6 o masie 1150 kg, jadąc z regulaminową prędkością 64 km/h uderzył w przeszkodę odkształcalną z energią 182,02 kJ. Dla porównania, w teście C-NCAP ten sam model, ale z mniejszym silnikiem 1,4 i masą 1130 kg, przy zaniżonej prędkości 56 km/h uderzył w przeszkodę z energią 136,93 kJ. Prędkość niższa o 12,5 proc. spowodowała zmniejszenie energii o około 25 proc.

Parametry uderzenia bocznego również odbiegają od przyjętej normy. Standardowy test polega na uderzeniu w bok samochodu ruchomej platformy o masie 1 500 kg z prędkością 50 km/h (energia 145 kJ). W testach C-NCAP platforma uderza z taką samą prędkością, ale jej masa wynosi 950 kg (energia 91,78 kJ), czyli zaledwie 63 proc. pożądanej wartości.