Przewiduje on m.in. znaczącą rozbudowę i modernizację fabryki Jefferson North Assembly Plant w Detroit pod kątem jej przygotowania do planowanej na przyszłość produkcji.

Komunikat o tej treści podał w trakcie swego wystąpienia podczas konferencji Management Briefing Seminars 2008 w Traverse City, stan Michigan wiceprzewodniczący rady dyrektorów i prezes zarządu Tom La Sorda.

- Inwestowanie w przyszłe produkty oraz w zakład Jefferson North pozwoli nam bardziej wydajnie produkować przyszłe generacje pojazdów o światowej jakości, w warunkach zwiększonej troski o ochronę środowiska – powiedział prezes LaSorda. Świadczy to także o umacnianiu długoletniego partnerstwa pomiędzy Chrysler LLC, miastem Detroit oraz stanem Michigan.

- Mocna i stabilna firma Chrysler ma wielkie znaczenie dla Michigan oraz zatrudnienia w naszym stanie, dlatego też deklarujemy współdziałanie w realizacji tego przedsięwzięcia – powiedziała Jennifer Granholm, gubernator stanu Michigan. Będzie to kolejny przyczynek do bardzo przez nas cenionej i długoletniej współpracy, której wpływ na utrzymanie image Michigan jako centrum przemysłu motoryzacyjnego Ameryki należy w pełni docenić.

Rozwój produktów i modernizacja zakładu

Planowane inwestycje spożytkowane zostaną zarówno na rozwój produktu jak i maksymalne unowocześnieniesystemów produkcyjnych w samym zakładzie Jefferson North. Skorzystają na tym związane z programem uruchomienia nowych pojazdów – fabryczne sfery projektowania, badań rozwojowych pojazdów i komponentów oraz organizacji dostaw do produkcji.

- Jesteśmy przekonani, że modernizacja Jefferson North pozwoli tej fabryce i naszej firmie lepiej reagować na rosnące potrzeby klienteli oraz zmieniające się trendy rynkowe – stwierdził Frank Ewasyshyn, wiceprezes wykonawczy Chrysler LLC ds. produkcji. Nie mamy wątpliwości, iż będzie to możliwe wraz ze stałym wzrostem jakości naszych pojazdów, które powstawać będą w Detroit.

Powierzchnia zabudowy zamkniętej w Jefferson North zostanie powiększona o ok. 26.500 m2 – co pozwoli radykalnie uelastycznić potencjał dotychczasowej spawalni nadwozi pod kątem produkcji wielo-modelowej. Dzięki zmianom w lakierni oraz na liniach montażu finalnego możliwe stanie sięwytwarzanie pojazdów o zróżnicowanych wymiarach i wielkości. Ulepszone zostaną także przepływy materiałowe oraz inne elementy funkcjonalne zakładu.

W rozbudowie i modernizacji zakładu Jefferson North uczestniczyć będą jego pracownicy, dla których przygotowano odpowiednie programy szkoleniowe. Znaczna część prac przygotowawczych oraz instalacyjnych pod nowe rozwiązania wykonana będzie przez osoby zatrudnione w fabryce – na mocy porozumienia pomiędzy Chrysler LLC a związkiem zawodowym UAW.

- To ważny dzień dla przyszłości UAW i Chrysler LLC, dlatego też zamierzamy z tą firmą ściślewspółpracować w dążeniu do ochrony zatrudnienia w stanie Michigan – powiedział GenerałHoliefield, wiceprezes UAW i szef biura ds. Chryslera. Czasy są trudne, lecz dobra współpraca UAW z Chryslerem to klucz do sukcesu na dłuższą metę.

Ochrona środowiska

Zakład Jefferson North będzie miejscem licznych działań określanych mianem „zielonych” – a więc mających na celu ochronę środowiska naturalnego. Jednym z głównych zamierzeń jest oszczędność zużycia energii oraz stworzenie wygodniejszych i bardziej ergonomicznych stanowisk pracy, a także ograniczenie negatywnego oddziaływania zakładu na otoczenie.

Odbywać się to będzie poprzez redukcję emisji dwutlenku węgla i produkcji odpadów stałych, obniżenie zużycia surowców oraz rekultywację zewnętrznych terenów zakładu.

Działania te obejmować będą m.in.:

• zastosowanie energooszczędnych, fluorescencyjnych opraw świetlnych i najnowocześniejszego systemu zarządzania zużyciem energii elektrycznej;• udoskonalenie systemów filtracji powietrza zwiększających komfort oraz czystość stanowisk pracy;• zastosowanie technologii zlewania ścieków jako źródła energii – celem zmniejszenia emisji zanieczyszczeń i wytwarzania osadów stałych;•wprowadzenie zgrzewarek ze wspomaganiem elektrycznym w nowej spawalni jako sposób na wyższą jakość spawania nadwozi przy obniżeniu poziomu hałaśliwości ;• rekultywacja i obsianie trawą nieużywanych parkingów asfaltowych w celu ograniczenia emisji ciepła oraz „ekologizacji” wyglądu;• wprowadzenie spinek do drzwi wielokrotnego użytku podczas procesu lakierowania oraz wielorazowych regałów na komponenty – celem ograniczenia zużycia surowców i materiałów;• optymalizacja wymiarowa przyczep transportowych i regałów na komponenty w dążeniu do racjonalizacji logistyki oraz ograniczenia kosztów paliwa.

Oszczędności energetyczne w efekcie zastosowania nowych fluorescencyjnych opraw świetlnych, systemów filtracyjnych i wspomagania operacji spawalniczych oraz redukcji osadów stałych oceniane są na kilkanaście dolarów w przeliczeniu na każdy wyprodukowany pojazd – w dodatku do wyraźnej poprawy bezpieczeństwa i higieny pracy osób zatrudnionych w produkcji przemysłowej Jefferson North Assembly Plant.

Ważny pracodawca

Chrysler LLC jest jednym z najważniejszych pracodawców w mieście Detroit oraz w stanie Michigan, dlatego też nowe inwestycje w zakładzie Jefferson North są czynnikiem wspomagającym utrzymanie zatrudnienia w tym rejonie. Do koncernu Chrysler LLC należy obecnie osiem zakładów produkcyjnych i firm w Detroit. Są to: Detroit Axle, Jefferson North Aseembly Plant, Mack Engine I, Mack Engine II, Mt. Elliott Tool & Die, Plymouth Rd. Office Complex, Conner Avenue Assembly Plant oraz Chrysler Transport.

Jefferson North Assembly Plant

Zakład ten, liczący niemal 251.000 m2 powierzchni zakrytej powstał w roku 1991 i w rok później rozpoczął trwającą aktualnie produkcję samochodów Jeep® Grand Cherokee. W roku 1999 JNAP został przebudowany po raz pierwszy i obecnie z jego taśm montażowych zjeżdżają pojazdyJeep® Grand Cherokee oraz Jeep® Commander.

W zakładzie JNAP mieszczą się lokalne sekcje związku zawodowego UAW nr 7, 889 oraz 412.