Obecnie prowadzone są działania mające na celu ustalenie których europejskich modeli dotyczy wada i jaka jest ich dokładna liczba.

Media cytują wypowiedź przedstawiciela Toyoty, który powiedział, że nie ma potrzeby ani zamiaru, by zatrzymać produkcję europejskich modeli japońskiej marki.

Wszystkim klientom, którzy są zaniepokojeni akcją serwisową, producent radzi skontaktowanie się z najbliższym serwisem autoryzowanym.

Artykuł: akcja Toyoty może objąć Europę

Inne źródła podają z kolei, że europejska akcja przywoławcza obejmie 2 mln egzemplarzy. Wcześniej Toyota wstrzymała sprzedaż i produkcję wadliwych modeli na rynku Ameryki Północnej, w oczekiwaniu na dostawy części zamiennych wolnych od wad. Za Oceanem usterka pedału gazu może wystąpić nawet w 2,3 mln samochodów.

Artykuł: 2,3 mln Toyot w USA wróci do serwisów

Jakby Toyocie było mało problemów, okazuje się, że wcześniejsza akcja serwisowa licząca 4,3 mln aut w USA, a związana z możliwością zablokowania pedału gazu w pozycji wciśniętej przez wadliwy dywanik, zostanie rozszerzona o kolejne 1,1 mln egzemplarzy.

Artykuł: rekordowa akcja serwisowa Toyoty

Dodatkowa akcja dotyczy modeli Highlander z lat 2008-10, Corolla, Venza i Matrix z lat 2009-10 oraz produkowanych w ramach joint venture z GM Pontiaków Vibe z lat 2009-10.

Artykuł: tragiczny wypadek - zapis ostatniej rozmowy

"Dodaliśmy kolejne modele do akcji porzywoławczej, ponieważ otrzymaliśmy doniesienia o kolejnych przypadkach zablokowania pedału gazu przez dywanik" - powiedział Brian Lyons, przedstawiciel Toyoty ds. usterek.

Zumi: salony i serwisy Toyoty

Sposobem na rozwiązanie usterki jest modyfikacja kształtu pedału gazu lub jego wymiana na inny, a być może także zmiana wykładziny podłogi i zastosowanie nowych dywaników.