Terenówka z Citroena to bliźniacza konstrukcja z Mitsubishi Outlanderem, który pojawił się na rynku wiosną tego roku. Różnice sprowadzają się do detali wykończenia oraz jednostki napędowej. Za wygląd francuskiego SUV-a odpowiada centrum stylu PSA, które nadało mu cechy typowe dla innych modeli Citroena. W C-Crosserze pas przedni przypomina rozwiązania z najnowszych modeli firmy z charakterystycznym układem atrapy i reflektorów. Wnętrze terenowego Citroena jest dobrze znane z Outlandera jedną z niewielu różnic jest logo na kierownicy. Wnętrze nowego modelu Citrena jest przestronne, funkcjonalnie zaprojektowane i bardzo dobrze wykończone. C-Crosser pomieści maksymalnie7 pasażerów w trzech rzędach (układ 2+3+2). Miejsca w ostatnim rzędzie trzeba jednak traktować jako awaryjne i przeznaczone głównie dla dzieci. Złożone pod podłogą bagażnika nie ograniczają przestrzeni ładunkowej. Przydatnym rozwiązaniem jest automatyczne składanie tylnej kanapy. Po wciśnięciu przycisków umieszczonych po obu stronach bagażnika zaczepy odblokowywane są elektrycznie, a przy pomocy sprężyn kanapa składa się za przednimi fotelami. Siedzenia 2. rzędu można przesuwać wzdłużnie o 80 mm. W zależności od konfiguracji foteli pojemność bagażnika waha się od 184 l (7 miejsc) przez 463-510 l (5 miejsc) do maksymalnie 1686 l przy wykorzystaniu tylko siedzeń przednich. Dostęp do bagażnika ułatwia dwuczęściowa klapa tylna. Komfort zapewniają: automatyczna klimatyzacja, elektrycznie regulowane szyby i lusterka oraz radioodtwarzacz CD i MP3. Opcjonalnie oferowany będzie system hi-fi Rockford Fosgate o mocy 650 W, z dodatkowym głośnikiem basowym w bagażniku. Za dopłatą można zamówić także nawigację z 7-calowym ekranem dotykowym i dyskiem twardym 30 GB. Niezależne zawieszenie i sterowany elektronicznie układ przeniesienia napędu zapewniają komfortową jazdę w różnych warunkach drogowych. Kierowca ma możliwość wyboru 3 trybów pracy układu: 2WD (moment przekazywany tylko na przód), 4WD (automatycznie między osiami w zależności od przyczepności) i 4WD Lock (z włączonym reduktorem). Kąt natarcia 22, kąt zejścia 21 i rampowy 19 nie czynią z C-Crossera prawdziwej terenówki, ale pozwalają na swobodne poruszanie się po drogach nieutwardzonych. Wzorowa ocena należy się silnikowi. Turbodiesel o poj. 2,2 l i mocy 156 KM zapewnia dobrą dynamikę i elastyczność, przy zachowaniu umiarkowanego spalania. Cena wersji podstawowej SX Pack to 139 900 zł, natomiast bogatsza wersja Exclusive to wydatek co najmniej 155 900 zł.
Citroen C-Crosser nie tylko na asfalt
Dzięki współpracy z Japończykami PSA wkroczyło do rozwijającego się segmentu aut sportowo-rekreacyjnych i to od razu z dwoma modelami - Citroënem C-Crosserem i Peugeotem 4007. Jednak osoby zainteresowane kupnem francuskiej terenówki obecnie mogą zdecydować się na C-Crossera, który właśnie wchodzi sprzedaży w polskich salonach Citroena.