Pięciodrzwiowy hatchback Citroën DS4 ma stanowić alternatywę dla C4. Ma długośc 4,27 m, szerokość 1,81 m i wysokość 1,53 m. co prawda design przedniej części nadwozia przypomina C4 to jednak atrapa wlotu powietrza chłodnicy zaprojektowana została w premiowym stylu DS.

Kształt błotników umożliwia zamontowanie kół z oponami o średnicy 19-cali. We wnętrzu nabywca ma do wyboru pięć rodzajów skóry, a za dopłatą także takim materiałem może być pokryta deska rozdzielcza.

Za piękny wygląd trzeba płacić. W tym przypadku ucierpiała przestrzeń we wnętrzu samochodu, zwłaszcza z tyłu. Odczujemy to już przy wsiadaniu – drzwi (wyjątkowo ładne) są dość wąskie, a miejsca na niemalże płaskiej kanapie także niezbyt dużo. Poza tym DS4 ma wysoki próg bagażnika, a w przypadku tylnych siedzeń składają się jedynie oparcia. Bagażnik w podstawowej konfiguracji ma pojemność 370 l. W efekcie, jeśli będziemy chcieli przewieźć coś większego, przeszkodzi nam nierówna płaszczyzna podłogi kufra – z punktu widzenia funkcjonalności i praktyczności mogłoby być lepiej, ale czy wtedy byłoby ładniej?

W Polsce Citroën DS4 pojawi się w połowie roku, wówczas też poznamy jego ceny. W Niemczech auto ze 120-konnym silnikiem benzynowym oferowane jest od 20,7 tys. euro (ok. 84 tys. zł).

Citroën DS4 – porównanie z C4

Model DS4 C4 różnice
Długość [mm] 4275 4329 -54
Szerokość [mm] 1810 1798 +12
Wysokość [mm] 1532 1489 +43
Rozstaw osi [mm] 2612 2608 +4
Pojemność bagażnika [l] 359 380 -21
Citroën DS4 w pełnej okazałości Foto: Auto Świat
Citroën DS4 w pełnej okazałości

Citroën DS4 – silniki benzynowe

Silnik 1,6 VTi 120 1,6 THP 155 1,6 THP 200
Przekładnia 5M 6MA 6M
Pojemność skokowa [cm3] 1598 1598 1598
Cylindry/zawory 4/4 4/4 4/4
Moc [kW/obr./min] 88/6000 115/6000 147/5800
Maksymalny moment obrotowy[Nm/obr./min] 160/4250 240/1400-4000 275/1700-4500
Prędkość maksymalna [km/h] 193 214 235
Przyspieszenie 0-100 km/h [s] 10,8 9,0 7,9
Średnie zużycie paliwa [l/100 km] 6,2 6,5 6,4
Masa pojazdu gotowego do drogi [kg] 1205 1284 1316

Podstawowe silniki stanowią kopię modelu C4. Nabywca może zatem wybrać najtańsze wersje pomiędzy silnikiem benzynowym 1,6 VTi (88 kW) i wysokoprężnym 1,6 HDi (82 kW). Turbodiesel występuje także w wersji mikrohybrydowej e-HDi. Kolejnym wariantem jest czterocylindrowy turbodiesel 2.0 HDi o mocy 120 kW (C4 ma w ofercie jedynie 110 kW), dwie wersje doładowanego silnika 1.6 THP o mocy 115 kW i 147 kW. Ta mocniejsza wersja przeznaczona jest przez koncern PSA do aut luksusowych i obok DS4 ma ją Peugeot RCZ.

Citroën DS4 – silniki wysokoprężne

Silnik 1,6 HDi 110 1,6 e-HDi 110 2,0 HDi 160
Przekładnia 5M 6MA 6M
Pojemność skokowa [cm3] 1560 1560 1997
Cylindry/zawory 4/4 4/4 4/4
Moc [kW/obr./min] 82/3600 82/3600 120/3750
Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min] 270/1750 270/1750 340/2000-3000
Prędkość maksymalna [km/h] 190 190 212
Przyspieszenie 0-100 km/h [s] 11,3 11,3 8,6
Średnie zużycie paliwa [l/100 km] 4,7 4,4 5,1
Masa pojazdu gotowego do jazdy [kg] 1290 1300 1320