Pięciodrzwiowy hatchback Citroën DS4 ma stanowić alternatywę dla C4. Ma długośc 4,27 m, szerokość 1,81 m i wysokość 1,53 m. co prawda design przedniej części nadwozia przypomina C4 to jednak atrapa wlotu powietrza chłodnicy zaprojektowana została w premiowym stylu DS.
Kształt błotników umożliwia zamontowanie kół z oponami o średnicy 19-cali. We wnętrzu nabywca ma do wyboru pięć rodzajów skóry, a za dopłatą także takim materiałem może być pokryta deska rozdzielcza.
Za piękny wygląd trzeba płacić. W tym przypadku ucierpiała przestrzeń we wnętrzu samochodu, zwłaszcza z tyłu. Odczujemy to już przy wsiadaniu – drzwi (wyjątkowo ładne) są dość wąskie, a miejsca na niemalże płaskiej kanapie także niezbyt dużo. Poza tym DS4 ma wysoki próg bagażnika, a w przypadku tylnych siedzeń składają się jedynie oparcia. Bagażnik w podstawowej konfiguracji ma pojemność 370 l. W efekcie, jeśli będziemy chcieli przewieźć coś większego, przeszkodzi nam nierówna płaszczyzna podłogi kufra – z punktu widzenia funkcjonalności i praktyczności mogłoby być lepiej, ale czy wtedy byłoby ładniej?
W Polsce Citroën DS4 pojawi się w połowie roku, wówczas też poznamy jego ceny. W Niemczech auto ze 120-konnym silnikiem benzynowym oferowane jest od 20,7 tys. euro (ok. 84 tys. zł).
Citroën DS4 – porównanie z C4
Model | DS4 | C4 | różnice |
Długość [mm] | 4275 | 4329 | -54 |
Szerokość [mm] | 1810 | 1798 | +12 |
Wysokość [mm] | 1532 | 1489 | +43 |
Rozstaw osi [mm] | 2612 | 2608 | +4 |
Pojemność bagażnika [l] | 359 | 380 | -21 |
Citroën DS4 – silniki benzynowe
Silnik | 1,6 VTi 120 | 1,6 THP 155 | 1,6 THP 200 |
Przekładnia | 5M | 6MA | 6M |
Pojemność skokowa [cm3] | 1598 | 1598 | 1598 |
Cylindry/zawory | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Moc [kW/obr./min] | 88/6000 | 115/6000 | 147/5800 |
Maksymalny moment obrotowy[Nm/obr./min] | 160/4250 | 240/1400-4000 | 275/1700-4500 |
Prędkość maksymalna [km/h] | 193 | 214 | 235 |
Przyspieszenie 0-100 km/h [s] | 10,8 | 9,0 | 7,9 |
Średnie zużycie paliwa [l/100 km] | 6,2 | 6,5 | 6,4 |
Masa pojazdu gotowego do drogi [kg] | 1205 | 1284 | 1316 |
Podstawowe silniki stanowią kopię modelu C4. Nabywca może zatem wybrać najtańsze wersje pomiędzy silnikiem benzynowym 1,6 VTi (88 kW) i wysokoprężnym 1,6 HDi (82 kW). Turbodiesel występuje także w wersji mikrohybrydowej e-HDi. Kolejnym wariantem jest czterocylindrowy turbodiesel 2.0 HDi o mocy 120 kW (C4 ma w ofercie jedynie 110 kW), dwie wersje doładowanego silnika 1.6 THP o mocy 115 kW i 147 kW. Ta mocniejsza wersja przeznaczona jest przez koncern PSA do aut luksusowych i obok DS4 ma ją Peugeot RCZ.
Citroën DS4 – silniki wysokoprężne
Silnik | 1,6 HDi 110 | 1,6 e-HDi 110 | 2,0 HDi 160 |
Przekładnia | 5M | 6MA | 6M |
Pojemność skokowa [cm3] | 1560 | 1560 | 1997 |
Cylindry/zawory | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Moc [kW/obr./min] | 82/3600 | 82/3600 | 120/3750 |
Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min] | 270/1750 | 270/1750 | 340/2000-3000 |
Prędkość maksymalna [km/h] | 190 | 190 | 212 |
Przyspieszenie 0-100 km/h [s] | 11,3 | 11,3 | 8,6 |
Średnie zużycie paliwa [l/100 km] | 4,7 | 4,4 | 5,1 |
Masa pojazdu gotowego do jazdy [kg] | 1290 | 1300 | 1320 |