Logo
WiadomościAktualnościCitroën DS4 w pełnej okazałości

Citroën DS4 w pełnej okazałości

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Już za kilka tygodni w sprzedaży pojawi się mniejszy, bardziej luksusowy i ekstrawagancki brat Citroëna C4, model DS4, który po raz pierwszy pokazany został podczas ubiegłorocznego salonu samochodowego w Paryżu

Citroën DS4 w pełnej okazałości
Auto Świat
Citroën DS4 w pełnej okazałości

Pięciodrzwiowy hatchback Citroën DS4 ma stanowić alternatywę dla C4. Ma długośc 4,27 m, szerokość 1,81 m i wysokość 1,53 m. co prawda design przedniej części nadwozia przypomina C4 to jednak atrapa wlotu powietrza chłodnicy zaprojektowana została w premiowym stylu DS.

Kształt błotników umożliwia zamontowanie kół z oponami o średnicy 19-cali. We wnętrzu nabywca ma do wyboru pięć rodzajów skóry, a za dopłatą także takim materiałem może być pokryta deska rozdzielcza.

Za piękny wygląd trzeba płacić. W tym przypadku ucierpiała przestrzeń we wnętrzu samochodu, zwłaszcza z tyłu. Odczujemy to już przy wsiadaniu – drzwi (wyjątkowo ładne) są dość wąskie, a miejsca na niemalże płaskiej kanapie także niezbyt dużo. Poza tym DS4 ma wysoki próg bagażnika, a w przypadku tylnych siedzeń składają się jedynie oparcia. Bagażnik w podstawowej konfiguracji ma pojemność 370 l. W efekcie, jeśli będziemy chcieli przewieźć coś większego, przeszkodzi nam nierówna płaszczyzna podłogi kufra – z punktu widzenia funkcjonalności i praktyczności mogłoby być lepiej, ale czy wtedy byłoby ładniej?

W Polsce Citroën DS4 pojawi się w połowie roku, wówczas też poznamy jego ceny. W Niemczech auto ze 120-konnym silnikiem benzynowym oferowane jest od 20,7 tys. euro (ok. 84 tys. zł).

Citroën DS4 – porównanie z C4

ModelDS4C4różnice
Długość [mm]42754329-54
Szerokość [mm]18101798+12
Wysokość [mm]15321489+43
Rozstaw osi [mm]26122608+4
Pojemność bagażnika [l]359380-21
Citroën DS4 w pełnej okazałości
Citroën DS4 w pełnej okazałościŻródło: Auto Świat

Citroën DS4 – silniki benzynowe

Silnik1,6 VTi 1201,6 THP 1551,6 THP 200
Przekładnia5M6MA6M
Pojemność skokowa [cm3]159815981598
Cylindry/zawory4/44/44/4
Moc [kW/obr./min]88/6000115/6000147/5800
Maksymalny moment obrotowy[Nm/obr./min]160/4250240/1400-4000275/1700-4500
Prędkość maksymalna [km/h]193214235
Przyspieszenie 0-100 km/h [s]10,89,07,9
Średnie zużycie paliwa [l/100 km]6,26,56,4
Masa pojazdu gotowego do drogi [kg]120512841316

Podstawowe silniki stanowią kopię modelu C4. Nabywca może zatem wybrać najtańsze wersje pomiędzy silnikiem benzynowym 1,6 VTi (88 kW) i wysokoprężnym 1,6 HDi (82 kW). Turbodiesel występuje także w wersji mikrohybrydowej e-HDi. Kolejnym wariantem jest czterocylindrowy turbodiesel 2.0 HDi o mocy 120 kW (C4 ma w ofercie jedynie 110 kW), dwie wersje doładowanego silnika 1.6 THP o mocy 115 kW i 147 kW. Ta mocniejsza wersja przeznaczona jest przez koncern PSA do aut luksusowych i obok DS4 ma ją Peugeot RCZ.

Citroën DS4 – silniki wysokoprężne

Silnik1,6 HDi 1101,6 e-HDi 1102,0 HDi 160
Przekładnia5M6MA6M
Pojemność skokowa [cm3]156015601997
Cylindry/zawory4/44/44/4
Moc [kW/obr./min]82/360082/3600120/3750
Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min]270/1750270/1750340/2000-3000
Prędkość maksymalna [km/h]190190212
Przyspieszenie 0-100 km/h [s]11,311,38,6
Średnie zużycie paliwa [l/100 km]4,74,45,1
Masa pojazdu gotowego do jazdy [kg]129013001320
Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: