Polska filia Automobiles Citroën rozpoczęła działalność 3 grudnia 1993 i od razu zaoferowała ofertę modelową taką, jak na zachodnich rynkach.

Do wyboru były modele AX, BX, ZX, XM oraz zupełna nowość – Xantia.

Samochody Citroën zostały bardzo dobrze przyjęte przez polskich klientów, o czym może świadczyć ciągły wzrost sprzedaży – wynik ponad 1000 sztuk w roku 1994 został w rekordowym sezonie 2007 pobity niemal osiemnastokrotnie. Podobny progres widać obserwując procentowy udział aut Citroëna w całości sprzedaży na polskim rynku, który w ubiegłym roku osiągnął poziom 5,23 procent.

Wciąż rozbudowywana sieć placówek handlowo – usługowych Citroëna w Polsce obejmuje obecnie 74 punkty Autoryzowanych Dystrybutorów Samochodów Nowych, Części Zamiennych oraz Stacji Obsługi. Każdy z tych punktów posiada autoryzację oraz może się poszczycić certyfikatem ISO 9001:2000.

Firma Bureau Veritas Certification, zajmująca się weryfikacją i ocenianiem funkcjonowania systemów jakości, w uznaniu dla najwyższego poziomu realizacji założeń systemu ISO 9001:2000 przez Citroën Polska, w 2007 roku przyznała firmie certyfikat Excellent Quality Organization.

Citroën Polska jest drugą firmą spośród wszystkich branż w Polsce, która otrzymała to prestiżowe wyróżnienie.

Od 2002 roku Firmowy Salon i Serwis Citroën Polska mieści się w nowej siedzibie firmy przy Alei Krakowskiej 206. Nowoczesna placówka oprócz przestronnego salonu sprzedaży mieści również serwis mechaniczny i blacharsko-lakierniczy, punkt sprzedaży części zamiennych oraz zarząd spółki.

Na początku 2008 roku rozpoczął działalność drugi punkt Firmowego Salonu i Serwisu Citroën Polska zlokalizowany w Warszawie przy ulicy Puławskiej 338. Obecnie Citroën Polska zatrudnia 185 osób, z czego 76 pracuje w Firmowym Salonie i Serwisie przy al. Krakowskiej, a 31 przy ul. Puławskiej.

2008 rok był bardzo ważnym okresem dla Citroën Polska, gdyż na rynek wprowadzono najwiekszą liczbę produktów w historii. Nowego Citroëna C5 w dwóch sylwetkach (sedan i Tourer), Nowego Citroëna Berlingo w wersji osobowej oraz dostawczej, a także Nemo Combi i Van.

Nowością był również odświeżony Citroën C4 w którym po raz pierwszy w gamie zastosowano oszczędne i bardzo dynamiczne silniki benzynowe o pojemności tysiąca sześciuset centymetrów sześciennych.

Rok 2008 był wyjątkowym rokiem również pod innym względem - Citroën Polska wdrożył szereg programów i badań jakościowych takich jak CAP2010, mających na celu wzrost satysfakcji klienta.

Przyszły rok dla Citroën Polska zapowiada się równie obiecująco - na rynek wprowadzona zostanie zupełna nowość - Citroën C3 Picasso. Swoją premierę będzie miał również Citroën C1 w nowej odsłonie. Oprócz nowości produktowych planowany jest również dalszy rozwój sieci autoryzowanych dystrybutorów.

15 lat doświadczeń zdobytych przez markę Citroën w Polsce pozwoliło zbudować stabilną sieć oferującą szeroką gamę produktów i usług, dostosowaną do oczekiwań Polskiego Klienta.

Naszym Przyjaciołom z Alei Krakowskiej życzymy dalszych sukcesów!