Brytyjski Connaught Motor Company istnieje już od lat 50-tych XX wieku. Firma zawsze starała się o nowatorskie rozwiązania techniczne. Od roku 2002, kiedy doszło do odrodzenia sławnej marki, dodaje w porównaniu do dużych koncernów jeszcze odpowiednią dawkę ekskluzywności i wyjątkowości. W roku 2004 rozpoczęły się prace nad nietradycyjnym sportowym coupe z napędem hybrydowym o nazwie Type-D. Właśnie w tym roku oczekuje się wprowadzenie obu planowanych wersji – czyli Connaught Type-D H i Type-D GT Syracuse. Bliski debiut nowych modeli jest bardzo prawdopodobny, gdyż firma rozpoczęła już przyjmowanie zamówień.
Connaught Type-D H
Connaught Motor Company dumne jest z tego, że model Type-D H będzie pierwszym sportowym coupe świata z napędem hybrydowym. Samochód łączy wyjątkowy design i dużą moc przy niewielkich kosztach eksploatacji. Podstawą jest 10-cylindrowy silnik w układzie VR o pojemności 2,2 l, którego rzędy cylindrów rozwarto pod kątem 22,5°. Jego efektywność i siłę wzmacnia nietylko nietypowa wieloczęściowa konstrukcja części silnika, które obniżają tarcie i polepszają jego funkcję, ale także silnik elektryczny. Energia elektryczna w 48-voltowej sieci wykorzystywana jest jako siła napędowa wspomagająca silnik spalinowy podczas przyśpieszania lub przy wysokich prędkościach. Chłodzona cieczą jednostka benzynowa w połączeniu z silnikiem elektrycznym produkuje moc 120 kW (163 KM) i moment obrotowy 192 Nm w zakresie 1000 aż 6000 obr./min. Prędkość maksymalna wynosi 224 km/h. Siła napędowa przenoszona jest na tylną oś za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni biegów. Dużą zaletą modelu Connaught Type-D H jest niska masa, która nieznacznie przekroczyła tonę. Zasługa w tym lekkiej i sztywnej stalowej konstrukcji połączonej z elementami z kompozytów i stopów aluminium, które zapewniają doskonałe rozłożenie masy w stosunku 50:50. Dzięki temu samochód doskonale wypadł w symulowanych testach Euro NCAP.
Przy produkcji auta pomyślano o wyglądzie. Futurystyczny design podkreśla możliwość polakierowania niektórych elementów karoserii innym kolorem. Każdy model będzie więc na swój sposób oryginalny. Wysoki poziom wykonania utrzymuje również wnętrze, które wykonano ze skóry, aluminium i kompozytów. Nietradycyjnie zaprojektowanej desce rozdzielczej dominuje 7-calowy wyświetlacz dotykowy, oprócz niego w wyposażeniu znalazły się odtwarzacz CD/MP3 z 6 głośnikami, klimatyzacja i przycisk do rozruchu silnika.
Connaught Type-D GT Syracuse
Mocniejsza wersja Type-D GT konstrukcyjnie jest prawie taka sama, jednak pod względem mocy oferuje większe osiągi. Dziesięciocylindrowiec otrzymał sprężarkę mechaniczną, dzięki czemu osiągnięto moc 223 kW (303 KM) i prędkość maksymalną 273 km/h. Od 0 do 96 km/h samochód przyśpiesza w 5 s. Pozostałe dane zgodne są z wersją podstawową. GT w zasadzie podkreśla atuty lekkiej konstrukcji mocnym układem napędowym. Stylistyka nadwozia GT wyróżnia się ospojlerowaniem, akcentującym sportowe osiągi. Wersja GT powstanie w limitowanej 100-egzemplarzowej edycji, upamiętniającej 50-letni jubileusz pierwszego powojennego brytyjskiego zwycięstwa w Grand Prix.
Type-D ma być sprzedawany za cenę ok. 35 tys. funtów. Cena wersji GT na razie nie została określona, można jednak oczekiwać, że ze względu na dużą ekskluzywność pojazdu będzie ona nieziemsko wysoka.
Samochody marki ConnaughtModelConnaught Type-D HConnaught Type-D GTPojemność skokowa [l]2,22,0Cylindry/zaworyV10/-V10/-Moc maksymalna [kW/obr./min]120/6000223/7000Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min]192/1000-6000371/3000Prędkość maksymalna [km/h]224273Przyśpieszenie 0-100 km/h [s]6,55