Dyrekcja czeskich autostrad 21 grudnia 2006 r. przekazała oficjalnie do eksploatacji 23,4 km odcinek autostrady D8 z Ústí nad Łabą do leżących przy niemieckiej granicy Petrovic. Tam czeska autostrada dołączy doniemieckiej autostrady A17. Budowa nowego odcinka D8 rozpoczęła się w 2004 roku i kosztowała 19 mld koron.

Kierowcy będą pokonywać różnicę wzniesień 482 m. Częścią tego odcinka są dwa tunele, Liboychec i Panenská. Ten ostatni, który ma ponad 2 kilometry długości, jest najdłuższym tunelem w Czechach. Nowy odcinek przebiegający przez Krušne Hory będzie zatem wyjątkowy.

Do dokończenia autostrady D8 pozostanie jeszcze odcinekLovosice - Řehlovice o długości 16,5 km i jego realizacja przewidziana jest na rok 2009 lub 2010. Autostrada po całkowitym zakończeniu prac będzie liczyła 92 km i połaczy Pragę, Ústí nad Łabą i Niemcy. Na granicy dołączy płynnie z niemiecką autostradą A17, która kończy się w ważnym węźle przed Dreznem.

Budowa czeskiej autostrady D8 realizowana jest przy wsparciu Unii Europejskiej. Dla przypomnienia, w 2006 roku, oddano w Czechach do eksploatacji 69 km autostrad. Jest to rekordowy wynik w całej dotychczasowej historii. Obecnie czeskie autostrady mają już 627 km długości. Może warto brać przykład z naszych południowych sąsiadów?