Aby uwolnić kierowców od wątpliwości i uzmysłowić im istnienie problemu "nieświadomie pijanych kierowców" marka Soplica we współpracy z Autostradą Wielkopolską A2 rozda 15 000 bezpłatnych alkomatów i ulotek edukacyjnych. Akcja "AlkoCasco" rusza 29 września i obejmie swoim zasięgiem centralną Polskę. 2000 alkomatów trafi także bezpośrednio do pracowników producenta Soplicy, grupy CEDC.

Statystyki drogowe oraz problem tzw. nieświadomie pijanych kierowców skłoniły markę Soplica do podjęcia działań edukacyjnych zapobiegających skutkom błędnej oceny, że stężenie alkoholu w organizmie spadło już poniżej progu określonego prawem. Akcję społeczną "AlkoCasco - alkomat w każdym aucie" zainicjuje współpraca z Autostradą Wielkopolską w ramach której przez 3 dni, od 29 września do 1 października rozdanych zostanie 15 000 alkomatów oraz ulotek edukacyjnych. Materiały te będzie można otrzymać na Punktach Poboru Opłat w Nagradowicach w kierunku Warszawy oraz w Gołuskach w kierunku zachodnim.

Szacuje się że, nietrzeźwi kierowcy odpowiadają za blisko 10% całkowitej liczby wypadków. Brak jest statystyk pokazujących jaką część z nich stanowią Ci, którzy są nieświadomi zawartości alkoholu w swoim organizmie. Jego spalanie jest kwestią indywidualną. Na spowolnienie tego procesu może mieć wpływ płeć, waga, dieta, a nawet stan zdrowia. Pomiar alkomatem pomaga sprawdzić, czy rzeczywiście upłynęło wystarczająco dużo czasu, by ponownie wsiąść za kółko. W związku z tym w dniu dzisiejszym rusza akcja "AlkoCasco", która obejmie swoim zasięgiem centralną Polskę. Producent Soplicy we współpracy z koncesjonariuszem autostrady A2, firmą Autostrada Wielkopolska chce uzmysłowić kierowcom istnienie problemu "nieświadomie pijanych kierowców" i w tym celu rozda kierowcom 15 tys. bezpłatnych alkomatów i ulotki edukacyjne. W ramach akcji przez 3 dni, od 29 września do 1 października materiały te będzie można otrzymać na Punktach Poboru Opłat w Nagradowicach w kierunku Warszawy oraz w Gołuskach w kierunku zachodnim.

Według Karola Krekory, Brand Managera marki Soplica, na świecie, ale także w Polsce odpowiedzialne firmy alkoholowe starają się na różne sposoby rozwiązywać problemy wynikające z zachowań niektórych osób pijących alkohol. Soplica postanowiła zająć się tematem dotychczas jeszcze nie nagłaśnianym, czyli problemem "nieświadomie pijanych kierowców". Firma zaczęła od edukacji własnych pracowników, dlatego na terenie zakładów, jak również handlowcom, którzy dużo jeżdżą po Polsce, rozdano materiały edukacyjne i 2000 alkomatów. Kolejnym krokiem było nawiązanie współpracy z Autostradą Wielkopolską. Akcja traktowana jest jako długofalowa i ma obejmować zasięgiem coraz więcej Polaków.

Zdaniem Zofii Kwiatkowskiej, PR Managera Autostrady Wielkopolskiej S.A. tak naprawdę to właśnie od producentów alkoholu powinniśmy oczekiwać szczególnego promowania odpowiedzialnego spożycia alkoholu, czego niestety wiele osób nie potrafi. Skutki, często nieodwracalne, można zaobserwować na zarządzanym przez firmę płatnym odcinku autostrady A2. Akcja przeprowadzana na wielkopolskim odcinku autostrady jest jednym z ważnych elementów  edukacyjnych w tym zakresie.

Pracownicy Autostrady Eksploatacji, spółki zajmującej się utrzymaniem płatnego odcinka A2 pomiędzy Koninem, a Nowym Tomyślem są bardzo wyczuleni na kierowców będących pod wpływem alkoholu. Jeśli kasjerzy na Placach Poboru Opłat mają choćby cień wątpliwości czy obsługiwany przez nich kierowca mógł wcześniej pić, natychmiast zawiadamiana jest o tym policja autostradowa. W ubiegłym roku w trakcie prowadzonych akcji złapano aż 92 osoby prowadzące auto pod wpływem alkoholu.