, ale produkcję rozpoczęto dopiero na przełomie lat 1988 i 1989. Był wytwarzany przez Fabrykę Samochodów Rolniczych w Poznaniu. W tym czasie w układzie napędowym wykorzystywano głównie podzespoły Poloneza. Krótka wersja nadwoziowa i odmiana z silnikiem Iveco powstały na krótko przed likwidację Fabryki (1995 rok).W 1996 roku Daewoo Motor Polska w Lublinie kupiło prawa do wytwarzania auta oraz dokumentację techniczną i technologiczną. Nie oznaczało to jednak wprowadzenia samochodu "na salony". Auto produkowano głównie na potrzeby wojska i firm wykonujących swoją pracę w trudnym terenie. W roku 2000 przeprowadzono kolejną modernizację, Honker ma być łatwiej dostępny dla indywidualnego klienta.Nie wróży to natychmiastowego wzrostu sprzedaży. Mało zaawansowana technologia (ciągle jednostkowej) produkcji powoduje, że auto jest drogie. Podstawowy model z andrychowskim silnikiem kosztuje niemal 80 tys. zł! Samochód najprościej kupić bezpośrednio z działu sprzedaży specjalnej Daewoo w Lublinie. Niezbyt rewelacyjna jest też gwarancja - zarówno mechaniczna, jak i perforacyjna trwa tylko rok z limitem 35 tys. km. Na Honkera trzeba czekać około 2 miesięcy, ale można go dodatkowo doposażyć. W standardie otrzymuje się tylko wspomaganie układu kierowniczego, ale dostępne jest też orurowanie przedniej części auta oraz progów, wyciągarka elektryczna, szperacz ręczny czy okna dachowe. Pomocą w trudnym terenie i w pracy służyć może montowana opcjonalnie przystawka odbioru mocy oraz blokada mechanizmu różnicowego tylnej osi. Dostępne są też większe koła polepszające możliwości terenowe samochodu.Samochód ma budowę klasycznej prostej terenówki. Trzydrzwiowe nadwozie osadzone jest na ramie, długość auta wynosi 4,6 m. Zupełnie zmieniło się wnętrze, teraz stosowana jest tablica rozdzielcza Lublina.Zmiany przeszedł układ napędowy. W tym roku oferowana jest wersja z silnikiem 4CT90 o mocy podwyższonej do 102 KM (nowa pompa wtryskowa Bosch). Moment obrotowy (245 Nm) uzyskiwany jest przy 2000 obr./min. Silnik ten występuje tylko w wersji ze stałym napędem wszystkich kół. Rozłączalny napęd przedniej osi dostępny będzie w modelu wykorzystującym włoskiego turbodiesla VM. Zintegrowana skrzynia rozdzielacza i przekładniowa pochodzi z firmy Borg Werner.Prześwit i kąty natarcia/zejścia uzależnione są od zastosowanych kół. Minimalna odległość od podłoża wynosi 190-220 mm. Kąty natarcia i zejścia wynoszą odpowienio 35,5/37,5 (15-calowe koła) i 40 stopni. Kiepsko wypada, wynosząca 13,5 m, średnica zawracania. Zawieszenie ma prostą budowę. Stanowią je dwa sztywne mosty wsparte na resorach piórowych.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: